Volem seguir llegint!

No us ha passat mai que esteu llegint un llibre als infants i us endinseu tant en la història que no podeu deixar de llegir?

A l’escola treballem la lectura modelada, és a dir, quan l’adult llegeix en veu alta als infants i d’aquesta manera els infants poden escoltar i imitar la forma de llegir d’una persona experta.

Així millorem la fluïdesa i la comprensió lectora. També és un bon exercici per mantenir la concentració i treballar la imaginació.

Heu provat fer-ho a casa?

Quan fem lectura modelada és un acte que fem pels altres, un acte d’entrega, generositat i implicació. No és un acte passiu!

Us donem 5 consells que us ajudaran a fer-ho i a motivar-vos mentre llegiu un llibre en família!

• Mostrem energia en la lectura i un volum i to de veu adequat.
  • Intentem commoure i convèncer a través de la creativitat, l’entusiasme i l’expressivitat.
  • Fem teatre, des del joc i la desinhibició.
  • Necessitem una bona tècnica: una dicció clara i bona projecció de veu.
  • Podem fer pauses quan toca fer-les, marquem el silenci amb tranquil·litat, destaquem paraules i fem els signes d’interrogació i exclamació.

Així garantim una bona lectura en veu alta!

Però també els infants poden llegir un llibre que escullen segons els seus interessos i gaudir d’aquest temps individual.