L’univers – El Sistema Solar

L’alumnat de 4t vam tancar ja fa uns dies el nostre context del primer trimestre sobre el Sistema Solar i, sobretot, sobre el nostre planeta la Terra.

Vam començar amb una pluja d’idees sobre què sabíem i ens vam fer algunes preguntes sobre les quals volíem investigar. Per exemple, <<perquè la Terra es diu Terra si té més aigua que terra?>> o <<què és un forat negre?>>.

A partir d’aquí, vam començar a investigar i vam aprendre un munt de coses!! Què hi ha a dins de la Terra, les capes que formen l’atmosfera i per a què serveixen, els moviments de translació i rotació, el nom dels diversos cossos celestes que coneixem, vam escoltar les llegendes d’algunes constel·lacions com la d’Orió, vam llegir sobre les aurores boreals i vam rebre una carta d’una coneguda sueca que ens va donar molta més informació!! I sabeu què? Nosaltres també li vam respondre la carta i així vam aprendre com fer-la. També vam aprendre les característiques de cada planeta, vam visitar el web de la NASA, vam aprendre la tècnica del puntillisme i hem fet una exposició oral amb tot el que sabem i… VAM ANAR DE SORTIDA A L’ASTRONÒMICA DE SABADELL! Allà vam veure la Lluna i Júpiter també amb les seves llunes al voltant. Va ser una experiència inoblidable!

En acabar, vam poder respondre nosaltres mateixos a totes les preguntes que ens havíem formulat al principi! Ara ja som uns experts i unes expertes.