L’adaptació a P3

Ja fa una mica més d’un mes que els infants de p3 van estrenar-se a l’escola.

Aquests primers dies han estat intensos i carregats d’emoció: l’acomiadament de les famílies, conèixer l’espai nou de l’escola i l’equip de mestres, aprendre les rutines escolars, …

Ara mateix, encara s’escapa alguna llàgrima a l’hora de dir adéu als matins, però a ja hem començat a fer activitats que atrauen l’atenció de tothom.

Catherine L’Ecuyer, en el seu llibre “Educar en el asombro” ens explica la diferencia entre la rutina i el ritual. La rutina està associada a la repetició. El ritual és la rutina humanitzada. I aquest és un dels puntals de treball a p3. Els rituals d’entrada i de bon dia, en el qual ens saludem tots, són sens dubte l’estrella del primer trimestre.

Us deixem a continuació una breu selecció de moments d’aquest primer mes de familiaritació a l’escola.

L’adaptació a p3