DIAGNOSI ENQUESTES ALUMNAT

Resultats extrets de les enquestes realitzades als alumnes de  4t, 5è i 6è. E l40,4% són nenes i el 59,6 % són nens.

ÀREA B : COL·LABORACIÓ I XARXES

Aquesta àrea es centra en  les mesures que els centre educatius apliquen per donar suport a una cultura de col·laboració i comunicació per compartir experiències i aprendre de manera efectiva dins i fora dels límits de l’organització.

El 87% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre parlem amb el professorat sobre els avantatges i desavantatges d’utilitzar la tecnologia per a l’aprenentatge. Mentre que el 13% es mostren totalment en desacord amb aquesta afirmació.

ÀREA C : INFRAESTRUCTURA I EQUIPS

Aquea àrea es centra en l’existència d’una infraestructura adequada, fiable i segura.

Assistència tècnica:

90’6% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que el nostre centre disposa d’assistència tècnica quan hi ha problemes amb la tecnologia. Mentre que un 2 % es mostren totalment en desacord amb aquesta afirmació.

Accés a internet:

El 71’4 % dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que el nostre centre té accés a internet per a cursar els seus estudis. Mentre que un 3’3 % es mostren totalment en desacord amb aquesta afirmació.

Dispositives digitals per a l’aprenentatge:

El 89’3 % dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre hi ha ordinadors o tauletes que poden utilitzar.

Àrea F: Pedagogia: Implementació a l’aula.

Aquesta àrea es relaciona amb la implementació a l’aula de tecnologies digitals per a l’aprenentatge mitjançant l’actualització i la innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.

Adaptació a les necessitats de l’alumnat:

El 78% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord al nostre centre el professorat assigna diferents activitats que han de realitzar utilitzant tecnologies segons les nostres necessitats.

Inclusió de l’alumnat:

El 79’9% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre participen més quan s’utilitza la tecnologia.

Col·laboració de l’alumnat:

El 85’3% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre utilitzem la tecnologia per a treballar en grup

Àrea H: Competència digital de l’alumnat:

Aquesta àrea està relacionada amb el conjunt de destreses, coneixements i actituds que permeten a l’alumnat emprar les tecnologies digitals de forma segura, creativa i crítica.

Destreses digitals per a diferents matèries:

El 91’1% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre utilitzen la tecnologia en diferents assignatures.

Comportament segur:

91’8% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre aprenen a actuar de manera segura a internet.

Comportament responsable:

El 93’8% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre aprenen a actuar de manera responsable i a respectar els altres quan utilitzen internet.

Verificar la qualitat de la informació:

El 87% dels alumnes enquestats estan d’acord o molt d’acord en que al nostre centre aprenen a comprovar si la informació que trobo a internet és fiable i precisa. Mentre que 11% estan en desacord amb aquesta afirmació.

Ús de la tecnologia

La tecnologia al centre:

El 26% dels alumnes enquestats afirmen utilitzar més d’una hora al dia la tecnologia al centre per a tasques escolars. Un 18’7% menys d’una hora al dia i u 36% afirmen utilitzar-la al menys una vegada a la setmana però no tots els dies.

La tecnologia a la llar per a les tasques escolars:

El 18’2% dels alumnes enquestats afirmen utilitzar més d’una hora al dia la tecnologia a casa per fer els deures. El 18’5% menys d’una hora diària. El 27% al menys un cop a la setmana però no tots els dies i el 9’5% afirmen que mai o gairebé mai utilitzen la tecnologia a casa per fer els deures.

La tecnologia a la llar per a l’oci:

El 47’7% dels alumnes enquestats afirmen utilitzar la tecnologia per a activitats d’oci a casa, mentre que un 23,2% ho fa almenys un cop a la setmana però no tots els dies.

Accés de l’alumnat a dispositius fóra de l’escola :

El 32’5% dels alumnes enquestats afirmen realitzar activitats fora del centre en les quals no s’utilitza la tecnologia més d’una hora al dia, mentre que un 15,2% afirmen fer-ho menys d’una hora diària.