Projecte 1rA-B

Aquest curs comencem amb força el treball per projectes. Anirem compartint des d’aquest espai les passes que anem fent.

Els alumnes de 1r ens hem fet grans, passem de l’etapa d’infantil a l’etapa dels “grans” per això ens interessa molt el tema del nostre cos, de com hem canviat, com ens fem grans, com som nosaltres…

Han sorgit preguntes i temes molt interessants per investigar.  Compartim amb vosaltres algunes de les reflexions que han fet els nens i nenes:

Parlem d’allò que ens interessa: ser investigadors!!

Tutora: Coneixeu algun investigador?

Sherlock Homes.

– I què fa?

-Investiga.

– D’on vénen els humans?

-Per què tinc rínxols?

-Per què no hi veuen els bebés?

– Per què hi ha persones primes i d’altres grasses?

-Per què tenim peus?

– Perquè els tenim enganxats a la pell.

– Perquè si no ens arrossegaríem.

En les següents sessions hem començat a veure’ns com som físicament, la nostra cara i el nostre cos tot treballant vocabulari, escriptura i expressió plàstica. Així com quines coses ens agraden i com ens veiem.

Així doncs, el projecte d’aquest trimestre porta el títol

QUI SÓC JO???

Algunes produccions les hem plasmat en grans murals que anem fent junts i d’altres les anem recollint en la nostra llibreta blava, la nostra llibreta de projectes. Aquí teniu un recull de fotos on podeu veure algunes de les activitats que estem fent.

En aquest recull d’imatges es pot veure diferents activitats: resseguir la silueta d’un company en paper d’embalar; escriure en cartells les parts del cos i enganxar-les; trobar a partir de diferents tonalitats de pintura el nostre color de pell per pintar el nostre cos en un treball individual.

Hem anat observant-nos els uns als altres i fixant-nos en detalls propis de cadascú i veient les diferències envers els altres.

Per mitjà d’una cançó hem treballat les parts del cos

Una altra activitat ha estat el taller dels sentits (gust, olfacte, vista, oïda i tacte).

En el sentit de la vista s’han pogut apreciar formes, colors i mides a través de la làmpada de lava que hem construït entre tots.

En el taller del gust hem apreciat les particularitats de l’amarg, el dolç, el salat, l’àcid i el picant.

Un dels treballs més exitosos ha estat dibuixar-nos per mitjà d’un programa informàtic i després imprimir-se cadascú la seva producció.

També ho hem treballat amb fang

Les nenes i els nens de 1r B volíem saber qui feia el peu més gran.  Aleshores, l’Anna va plantejar un repte.  Es van distribuir tots els alumnes en grups de 4 persones i havien de trobar l’estratègia òptima per esbrinar a qui li havia crescut més el peu.  Al final tots ho van descobrir, van poder explicar davant la resta de companys com ho havien fet i tothom va poder aportar propostes e millora.

Els alumnes de 1r A també tenen molt d’interès per saber com han crescut, quines coses feien abans i ara no…, per això han visitat la llar d’infants “L’arbret”.

En primer lloc van preparar les preguntes que els farien als infants de l’escola bressol.

I així després van poder observar de ben a prop activitats i dinàmiques que ells ja tenen superades, i l’autònoms que són respecte als més petits.

També han fet un treball interdisciplinar dibuixant el seu peu i comparant-lo amb el dels companys: Quin número faig?, És més gran que el teu?, Tu has dibuixat el dret o l’esquerre?, Em costa retallar aquest cartró tan gruixut, m’ajudes si us plau?  Aquestes són frases que se sentien mentre feien l’activitat.  Tot un aprenentatge vivencial.

Els nens i les nenes de 1rB, després de veure el llibre “El laberint de l’ànima” i endevinar quines emocions volia dibuixar l’autora, van triar cada grup una emoció i la van representar fent una petita escenificació.  La resta de grups havien de descobrir de quina emoció es tractava i explicar com ho havien sabut.