INFORMACIÓ RELATIVA AL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ PER AL CURS 2021/2022
Període: del 15 al 24 de març de 2021
Publicació de l’oferta inicial de places
Novetats:
- A partir d’aquest curs totes les sol·licituds són en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper.
- No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
- Hi ha dos tipus de sol·licitud:
-
- Electrònica: cal identificació digital
- Suport informàtic: sense identificació digital
Què em cal per omplir la sol·licitud?
Hi ha dues opcions:
- SOL·LICITUD ELECTRÒNICA: Mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve. idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil, us expliquem com;
Cal omplir els requisits següents:
-
-
- Ser majors de 16 anys
- Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària.
- Disposar d’adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte.
- Targeta sanitària per la teva identificació.
-
Accediu a l’adreça https://idcatmobil.seu.cat/ i trobareu les instruccions pas a pas de com fer-ho.
Per utilitzar l’idCAT Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. en aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.
Una vegada identificats, i en el cas de sol·licitar un canvi de centre, caldrà entrar el número d’identificador de l’alumne/a (IDALU) a RALC que us proporcionarà l’escola on està matriculat per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud.
I en el cas de fer la preinscripció per primera vegada, s’ha de deixar el camp en blanc.
2. SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC:
- Caldrà identificar l’alumne/a amb el seu núm. d’identificador d’alumne (IDALU) i omplir el formulari.
- A l’enviar la sol·licitud es farà l’intercanvi de dades amb les administracions implicades.
- A continuació, caldrà escanejar o fotografiar la documentació d’identificació i filiació (DNI, llibre de família, etc), juntament amb la que al·legueu a efectes de barem i que no s’hagi pogut validar.
Teniu a la vostra disposició les oficines d’escolarització, que, amb la cita prèvia (trucant al 012 o al 93 551 10 00) o clicant aquesta adreça, on us ajudaran a tramitar la preinscripció digitalment.
A continuació us deixem algunes preguntes freqüents (FAQ’S):
- Puc presentar dues sol·licituds a dos centres diferents per uns mateixos estudis?
No, en cap cas. S’ha de presentar una sola sol·licitud i indicar-hi per ordre de preferència els diferents centres als que us interessa inscriure la vostra filla o fill.
- Com puc saber els criteris pels barems i la seva puntuació?
Trobareu tota la informació sobre criteris, calendari i la resta d’informació respecte el procés de preinscripció a la pàgina web
- On puc trobar més informació per a resoldre els meus dubtes?
A la pàgina web de Preinscripció: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici
INFORMACIONS I/O RECOMANACIONS:
- Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sol·licitud.
- El codi de centre del nostre centre és 08001911 , el necessitareu per indicar a quin centre voleu preinscriure-us.
- Demaneu al vostre centre actual el Núm. d’identificador de l’alumne a RALC per poder vincular la sol·licitud al seu expedient acadèmic i personal.
- Cenyiu-vos al calendari establert, lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.