Nit dels Museus al Cosmocaixa

Dissabte 19 de maig es va celebrar la “Nit dels museus”.

Des de les 19:00 h fins la 1:00 h de la matinada es podia gaudir gratuïtament de visites a diferents museus de la nostra ciutat. Dins del projecte que 5è B està realitzant, era molt atractiva la visita al Cosmocaixa, on, a més d’exposicions permanents,  membres de l’Associació Astronòmica de Barcelona van posar a disposició dels visitants molts telescopis per poder veure de prop la Lluna, Júpiter i fins i tot en algun moment Saturn. Donat que era inviable per l’horari fer una visita de grup amb els alumnes, vaig anar-hi jo com a tutora i coordinadora del projecte, per poder compartir desprès amb els alumnes aquesta experiència enriquidora.

La contemplació del cel nocturn, ja sigui a ull nu o amb l’ajut de telescopis, és una de les experiències més intenses i gratificants que podem dur a terme. La bellesa dels astres fascina a grans i a petits per igual, i es una font inesgotable d’inspiració. Sota el títol genèric de “La Bellesa de l’Univers”, presentaven dues visions singulars del Cosmos: “Anys Llum” i “Altres Mons”.

“Anys Llum”, obra de la reconeguda artista catalana Eugènia Balcells, ens convida a explorar l’espai, el temps i les intimitats de la matèria de la ma de la llum, la nostra principal font d’informació.

I amb “Altres Mons”, el fotògraf i cineasta nord-americà Michael Benson ens va mostrar la increïble diversitat dels mons que constitueixen el nostre Sistema Solar, gracies a una col·lecció de fotografies espectaculars obtingudes per la NASA i tractades per l’autor.  Art i ciència combinades en una exposició única i que, de ben segur, us recomano que visiteu amb els vostres fills.

Aquí deixo un recull de fotos fetes aquella nit, que espero que us agradin. Només heu de clicar a sobre de la imatge per a poder-les veure.