Els i les alumnes de 6è viatgem al passat a la fàbrica tèxtil de Can Marfà!

Aquesta setmana, els alumnes de 6è de primària hem fet una sortida al Museu Tèxtil de Can Marfà de Mataró. Durant la visita, ens hem submergit en el fascinant món de la indústria tèxtil, descobrint com era el treball a les fàbriques a finals del segle XIX i principis del XX.

Hem conegut de primera mà la història de Can Marfà, una de les fàbriques de gènere de punt més importants de Catalunya, i hem pogut veure en directe les màquines i eines que s’utilitzaven per a la producció tèxtil.

A més, hem participat en un taller molt especial en què hem creat una petita fàbrica en cadena per a elaborar unes peces de roba. Hem treballat en equip per a completar cada etapa del procés, des del disseny fins a la confecció final, i hem aprés la importància de la col·laboració i el treball en equip en la indústria tèxtil.

Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha permès conèixer de prop la història de la indústria tèxtil a Mataró i aprendre sobre els processos de producció de la roba que vestim.

Aquí teniu algunes fotos de la sortida!