PROJECTES I ACTIVITATS D’ESCOLA

DESCARREGA EL DOCUMENT

Reforç educatiu a primària Reforç educatiu destinat a alumnes de Cicle Superior per tal de garantir la igualtat d’oportunitats.
Biblioteques escolars Participació en el grup de treball de les biblioteques escolars  per donar impuls i suport  als projectes de la biblioteca d’escola.
LECXIT Programa d’impuls de la lectura de la Fundació Bofill per promoure el gust i l’hàbit lector als alumnes de 4t de primària amb la participació de persones voluntàries i que es realitza a la nostra biblioteca escolar.
Projectes Singulars  Es realitzen convenis amb diferents Instituts de Mataró on els alumnes de secundària venen a realitzar diferents activitats i pràctiques relacionades amb el món laboral.
 Participem en diferents activitats que ofereix l’Ajuntament als centres educatius Educació Primària participa en les activitats d’educació viària (Clac i Rum  i  mou-te  amb seguretat),  taller de consum responsable de jocs i joguines, tallers de Ca l’Arenas, visita guiada a Can Marfà (Museu del Gènere de Punt), cursets escolars de natació, visita guiada al centre integral de valorització de Residus del Maresme, exploradors de la biblioteca, juguem a l’Aualé, visita al parc de bombers, visita al Clos arqueològic, taller Construïm Iluro,  visita guiada al gegants i nans i visita a la Mataró ràdio.

Educació infantil participen en les activitats d’intercanvi intergeneracional a través dels contes i als tallers de Ca l’Arenas.

Cantània Projecte on els alumnes de 5è de primària col·laboren amb músics professionals i amb alumnat d’altres escoles que  han treballat la mateixa cantata durant tot el curs.
Pla de consum de fruita Projecte que duu a terme el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i  Alimentació. Té l’objectiu de millorar els hàbits saludables dels nostres alumnes i una alimentació sana.
Patis Oberts Oferim el pati de la nostra escola fora l’horari escolar perquè els infants i joves, de 8 a 18 anys, hi puguin jugar amb educadors/es i integradors/es socials que els proposen, si cal, activitats lúdiques. D’octubre a juliol.
Consell d’Infants Per tal de fomentar els espais de diàleg i l’esperit crític, potenciem la participació dels nostres alumnes en el Consell d’infants com a òrgan participatiu que representa els infants de les escoles de Mataró, format per alumnat de 5è i 6è de primària.
Cooperatives escolars CUEME Projecte de promoció del cooperativisme, el treball en equip i transversal dins les aules a partir d’aquesta proposta de la Diputació de Barcelona. Hi ha una formació professorat, una trobada entre cooperatives, un mercat i una cloenda i donació dels beneficis a entitats socials.
APS Com a projecte d’aprenentatge i servei, l’escola participa  en l’organització de la Donació de sang amb el Banc de sang i teixits, vinculant els continguts que s’aprenen a l’aula amb les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.
Participació de les famílies Té com a objectiu potenciar la implicació de les famílies en l’educació dels fills i filles i en la participació de la vida escola.

A la nostra escola ho fem a través de: la Figura del delegat/da,  l’activitat “Fem un cafè” per promoure la cohesió social al centre i les xerrades educatives per promoure la formació de les famílies.

Pla Català de l’Esport A Primària participem en a les activitats organitzades per al Grup de treball del Pla català de l’esport dels centres  de Mataró amb l’objectiu de potenciar l’esport en edat escolar del nostre alumnat.
Mostres de teatre a escoles Els alumnes de 6è participen en el Projecte que impulsa el teatre com a eina pedagògica al nostre centre amb la col·laboració de l’Aula de Teatre de la Direcció de Cultura.
Dansa a primària: Belluga’t Projecte de foment de la dansa i el moviment del cos entre alumnat de primària. A l’escola participen els alumnes de 2n.
Escoles Orquestrals Projecte de promoció de la música en l’alumnat de cicle mitjà com a eina pedagògica amb l’Escola de Música Municipal.