La música que escoltem: ELS SONS DE L’AIGUA (lletra de Lola Casas, música d’Àngel Valverde i veu d’Ingrid Morral)

En la setmana que celebrem la diada de Sant Jordi i el dia internacional del llibre, fem un petit homenatge a les escriptores i escriptors i, concretament, a l’escriptora Lola Casas, antiga mestra de l’escola Camí del Mig. És per això que aquesta setmana escoltem a l’escola Els sons de l’aigua, una cançó amb lletra de Lola Casas, música d’Àngel Valverde i veu d’Ingrid Morral.

Lola Casas va néixer a Mataró el 30 de juny del 1951, lloc on viu actualment. Ha exercit de mestra de primària durant més de 40 anys, gran part dels quals a l’escola pública Camí del Mig de la capital del Maresme. Durant anys ha estat compaginant la tasca de docent amb la d’escriptora. «Soc una mestra que fa poemes» va dir. Al llarg de la seva trajectòria, ha apropat els seus alumnes a diversos personatges del món de la literatura, el cinema i la música. Com a mestra, ha dedicat especial atenció a fomentar la lectura entre els infants, amb iniciatives com “la Biblioteca d’aula” (una acurada selecció de títols disponibles a l’abast dels alumnes). Entre els anys 2003 i 2005 va dirigir el projecte “Lectures en veu alta”, amb el patrocini de la Cambra del Llibre de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya i amb l’objectiu d’ajudar a adquirir hàbits de lectura al públic més jove.

Durant quatre anys, i amb els alumnes de l’escola Camí del Mig de Mataró, va mantenir correspondència amb l’autor gal·lès Roald Dahl. Fruit d’aquesta relació va néixer el llibre Tot Dahl (1999), on l’autora repassa l’obra de l’escriptor. Una altra de les particularitats de la trajectòria de Casas com a docent ha estat el seu interès pel cinema, que l’ha portat a produir quatre migmetratges protagonitzats pels seus propis alumnes de l’Escola Camí del Mig, dos dels quals han estat premiats pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

L’obra literària de Lola Casas se centra principalment en la poesia per a infants. Durant la seva trajectòria ha publicat prop d’una vintena de poemaris per a lectors d’entre 6 i 12 anys. La seva és una poesia basada en el món quotidià dels propis infants, que explora àmbits com el paisatge, els colors, les festes o el menjar. Són poemes que volen fer aflorar la sensibilitat de nens i nenes vers el seu entorn més proper, i establir ponts cap a nous autors i lectures.

Lola Casas és autora de més de cinquanta títols, entre llibres de poesia infantil, contes per a infants i obres didàctiques i de divulgació.

Actualment, compagina la feina com a escriptora amb la de formadora i conferenciant sobre literatura i cinema. També es dedica a realitzar voluntariats a diferents escoles i institucions. Interessada en el mitjà radiofònic, col·labora amb Mataró Ràdio i La Xarxa, en programes de divulgació literària i cinematogràfica.

Els sons de l’aigua es tracta d’un poema de Lola Casas musicalitzat per Àngel Valverde i interpretat per Ingrid Morral. La persona que l’escola que ha escollit aquesta cançó ho ha fet perquè:

És una cançó preciosa amb lletra de la Lola Casas.

Així doncs, esperem que us agradi el nostre petit homenatge al món de les lletres en una setmana plena de llibres i roses!