La música que escoltem: SOMEWHERE OVER THE RAINBOW de ISRAEL KAMAKAWIWO’OLE

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó Somewhere over the rainbow de Israel Kamakawiwo’ole.

Israel Kamakawiwo’ole va ser un cantant i músic hawaià. Va néixer el 20 de maig de 1959 a la ciutat de Honolulu (Hawaii) i va morir el 26 de juny de 1997 en aquesta mateixa ciutat.

L’any 1990, va publicar el seu primer àlbum com a solista, Ka’ano’i, amb el qual va guanyar el premi al millor àlbum contemporani i el premi al millor vocalista masculí de l’any per la Hawaiʻi Academy of Recording Arts.

Més tard, el 1993, va publicar l’àlbum Facing Future, que és considerat el seu millor treball i amb el qual es va fer famós fora de Hawaii. En aquest àlbum hi podem trobar la seva versió de Over the Rainbow i de What a Wonderful World, que va ser utilitzada en diverses pel·lícules, programes de televisió i anuncis publicitaris.

Durant gran part de la seva vida adulta, Israel va patir obesitat mòrbida, arribant a pesar aproximadament fins a 340 kg. Degut a això, va ésser hospitalitzat en diverses ocasions i, finalment, va morir per una insuficiència respiratòria derivada del seu excés de pes a l’edat de 38 anys.

Kamakawiwo’ole era conegut pels seus admiradors com a “The Gentle Giant”. Es va caracteritzar per ser una persona alegre i positiva i fou també molt conegut per l’amor a la seva terra i a la gent de Hawaii.

Amb el seu ukelele i incorporant altres gèneres a la seva música, com el jazz i el reggae, Kamakawiwo’ole ha influït en la música hawaiana.

La persona de l’escola que ha proposat aquesta cançó l’ha triat perquè…

La vam posar durant la cerimonia de casament.

Encara no sabem qui és, però sabem que es va casar al voltant d’aquestes dates. qui deu ser que celebra el seu aniversari de noces amb aquesta cançó hawaiana?