La música que escoltem: STILL LOVING YOU de SCORPIONS

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó “Still loving you” del grup Scorpions.

Scorpions és un grup de hard rock i heavy metal fundat a Hannover (Alemanya) el 1965. Els components actuals són: Klaus Meine, Matthias Jabs, Rudolf Schenker, Mikkey Dee i Paweł Mąciwoda. Van gaudir de molta popularitat a la dècada dels 80 i 90. Al llarg dels seus més de cinquanta anys de carrera, han publicat desenes d’àlbums d’estudi, senzills, àlbums en directe, recopilacions i DVD en viu. La banda ha venut més de 75 milions d’àlbums arreu del món. A més, han rebut diversos premis i condecoracions, fet que els converteix en el grup de rock de més èxit d’Alemanya.

La seva primera producció discogràfica fou Lonesome Crow (1972), amb Klaus Meine a la veu, Rudolf Schenker i Michael Schenker a les guitarres, Lothar Heimberg al baix i Wolfgang Dziony a la bateria. Tanmateix, durant la seva gira promocional, Michael anuncià la seva retirada del grup, fet que va provocar una breu ruptura el 1973. A mitjans del mateix any, Rudolf i Klaus reformaren el grup amb Uli Jon Roth i Francis Buchholz. Amb ells van publicar àlbums com Fly to the Rainbow (1974), In Trance (1975), Virgin Killer (1976) i Taken by Force (1977).

L’any 1979, Roth va deixar el grup i es va incorporar Matthias Jabs, amb qui iniciaren el camí cap al mercat dels Estats Units amb Lovedrive. Durant els vuitanta, amb Animal Magnetism (1980), Blackout (1982), Love at First Sting (1984) i Savage Amusement (1988) van obtenir un gran èxit comercial en gran part del món, situant-se en els primers llocs de les llistes musicals i aconseguint diversos discs d’or i platí.

Amb l’arribada dels anys noranta van publicar Crazy World, que contenia el tema «Wind of Change», una icona de les revolucions politicosocials que vivia el món en aquell moment. Durant aquesta dècada encara es van incorporar dos membres nous a la banda, el baixista Ralph Rieckermann que va reemplaçar Francis, i el bateria James Kottak com a substitut de Herman Rarebell.

L’any 2000 van publicar el projecte simfònic Moment of Glory i el 2001 el unplugged Acoustica, que els van tornar a posicionar en les llistes musicals. Més tard, es va incorporar el baixista Paweł Mąciwoda. Finalment, l’any 2010 van iniciar la seva gira de comiat amb el seu darrer àlbum d’estudi, Sting in the Tail.

La cançó «Still Loving You» fou publicada com a senzill el 1984 i inclosa com la pista final del seu àlbum Love at First Sting (1984). Fou considerada pels mitjans com una power ballad de rock, hard rock i heavy metal. Es tracta d’una història d’amor, on ells reconeixen que han acabat, però que volen tornar a reprendre. Tanmateix, existeix la creença que porta un missatge ocult i que tractaria sobre la divisió territorial alemanya, en particular sobre el mur de Berlín.

La persona que ha triat aquesta cançó ens diu:

M’agraden les balades heavys. Moments compartits amb el meu fill petit.

Sabries dir qui és?

Esperem que gaudiu de la música tant com nosaltres!