La música que escoltem: GIRLS JUST WANT TO HAVE FUN de CYNDI LAUPER

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó Girls just want to have fun de Cindy Lauper.

Cynthia Ann Stephanie Lauper, més coneguda com a Cyndi Lauper és una cantant, actriu i activista LGTBI estatunidenca. De petita escoltava artistes com Judy Garland, Billie Holiday, Ella Fitzgerald i els Beatles. A 12 anys ja componia cançons i tocava la guitarra. Lauper no va completar l’escola secundària malgrat haver estat acceptada en una escola per a estudiants amb talent en les arts visuals.

Va començar la seva carrera com a cantant l’any 1974 amb el grup Doc West que es va dissoldre tres anys després. Després va passar a la banda Flyer, però l’any 1977, en un concert, va patir una lesió a les cordes vocals deixant-la pràcticament sense veu. Això la va portar a passar un any a teràpia vocal fins que es va poder tornar a dedicar a la música. Finalment, va començar amb el grup Blue Angel que es va dissoldre l’any 1981 donant pas a la seva carrera en solitari.

El 1983 va firmar el seu primer contracte discogràfic amb Portrait Records i a finals del mateix any es va publicar el seu primer disc en solitari She’s so unusual. A partir d’aquest moment va treure diversos àlbums amb més de 12 números 1 a diverses llistes musicals d’arreu del món, entre aquests temes s’inclou Girls Just Want to Have Fun o Time After Time.

Cyndi Lauper va ser la primera cantant femenina a tenir 4 singles d’un mateix àlbum en el top 5 de Billboard i les seves cançons van entrar a formar part de la cultura global.

Girls Just Want to Have Fun està inclosa en l’àlbum She’s So Unusual (1983). La cançó va obtenir fama com a himne feminista, però també pel seu videoclip i un èxit reconegut arreu del món. Ha estat considerat com un els millors temes musicals de gènere pop per la revista Rolling Stone, va rebre dues nominacions als premi Grammy i és considerada un clàssic de la cultura i la música de la dècada dels 80.

La persona que ha triat aquesta cançó ho ha fet, principalment, perquè li agrada molt!

Qui deu ser?