La música que escoltem: FRIENDS WILL BE FRIENDS de QUEEN

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó Friends will be friends del grup de rock Queen.

Queen és un grup de rock britànic format el 1970 pel cantant Freddie Mercury, el guitarrista Brian May, el baixista John Deacon i el bateria Roger Taylor. És un dels principals grups de música del segle xx i és considerat un dels millors de la història.

El grup va néixer després de la separació del grup Smile del qual Brian May i Roger Taylor en formaven part. El 1971, després de buscar per un temps un baixista, s’hi incorpora John Deacon, que seria el baixista definitiu del grup, conformant així la formació del grup Queen (nom suggerit per Freddie Mercury).

Queen va patir la baixa de dos dels seus integrants (Freddie Mercury, mort el 1991, i John Deacon, retirat des del 1997). No obstant això, actualment la banda continua en actiu amb dos dels seus membres originals (Brian May i Roger Taylor), i amb la incorporació del cantant Paul Rodgers entre 2004 i 2009 i d’Adam Lambert des del 2011.

Queen és considerat una de les millors agrupacions musicals de la història. El grup és conegut per la seva gran diversitat musical, tant vocal com instrumental, així com pels seus multitudinaris concerts. A més, amb unes vendes estimades de 200 milions d’àlbums, Queen és un dels grups més exitosos de tots els temps; el seu primer àlbum recopilatori, Greatest Hits (1981), és encara l’àlbum més venut en la història del Regne Unit amb 6 milions de còpies venudes en aquest país.

El 2018, la banda va rebre el premi “Lifetime Achievement Award”, un guardó dels Premis Grammy que és dona en homenatge a aquells artistes que van fer al llarg de la seva vida contribucions de gran importància en el camp de la gravació de música.

La cançó Friends will be friends fou composada i escrita per Freddie Mercury i John Deacon. La cançó és un cant a l’amistat:

Friends will be friendsEls amics seran amics

When you’re in need of love they give you care and attentionQuan necessites amor, et donen cura i atenció.

La cançó es va interpretar durant tot el Magic Tour de 1986 (última gira de la banda amb Freddie Mercury), precedida per la cançó We Will Rock You, i seguida de We Are the Champions, just al final dels concerts.

La persona de l’escola que ha triat aquesta cançó l’ha triat perquè…

És una cançó d’esperança i que exalta la importància de l’amistat. I cal fomentar més el rock, of course!

Qui deu ser el rocker de l’escola?