III Concurs Literari Clara Sales

Hola, som els alumnes de cicle 3. A continuació us explicarem què és el projecte del Concurs Literari Clara Sales.

El nom d’aquest concurs literari és en honor a la Clara Sales, la nostra exdirectora que malauradament ens va deixar fa quasi tres anys. A la Clara li agradava molt tot el que estava relacionat amb la cultura, la literatura, la música i l’art.

El tema d’aquest any és el món dels llibres.

Aquest concurs té diferents nivells, un per cada cicle.

A E.l. cada classe fan un conte basat en la cartellera del concurs.

Els alumnes de Cicle 1 fan individualment rodolins.

Els alumnes de Cicle 2 fan endevinalles individuals.

Els nois i noies de 4t, 5è i 6è fem contes curts, també individuals.

En el nostre cas treballem els contes prèviament a les hores de llengua, expressió escrita, etc… Primer hem treballat les parts del conte: introducció, nus i desenllaç. Tot seguit hem fet una petita guia amb el contingut que volem que surti en el nostre conte, després fem el conte en brut, a continuació ho hem passat a net a l’ordinador i hem fet el dibuix, el dibuix podem escollir si el presentem o no. Finalment pensem i escrivim el nostre pseudonim.

Per participar en aquest concurs has de seguir una serie de normes: s’ha d’escriure amb la lletra arial 12, ha de sortir la paraula impremta, etc…

El dia 10 de març es donaran els premis. Hi ha tres premis per cada categoria excepte El que només és per una classe.

Els guanyadors o guanyadores s’emporten un val regal per l’Abacus. En el cas de El la mestra o el mestre de l’aula va a comprar material nou per a la classe.

Per nosaltres és un concurs que ens ajuda a treure el nostre o la nostra petita o petit escriptor/a.

Autores: Nausica, Núria i Pep