Hort escolar

L’hort escolar és un recurs del qual gaudeixen els alumnes de P3-P4 i que incentiva el coneixement i seguiment de diferents hortalisses i plantes aromàtiques, així com també la realització de totes les tasques necessàries pel correcte manteniment de la terra.

El treball de l’hort es realitza setmanalment al llarg de tot el curs, en un treball conjunt entre mestres, alumnes de P3-P4 i alumnes de 6è, els quals acompanyen i ajuden els infants en les diverses tasques, i realitzen també un seguiment documentat de les diferents sessions.

L’hort  permet als alumnes dur a terme activitats d’observació i experimentació, ja que algunes de les tasques que es realitzen són la plantació, el transplantament, la retolació, el rec, la observació del creixement i els canvis, i la collita de les hortalisses, la qual es reparteix entre tots, i finalment s’emporten a casa.

Pel que fa a les plantes aromàtiques, els alumnes de P3-P4 també s’encarreguen del seu manteniment amb les cures pertinents, i a més, aquestes permeten la realització d’activitats d’elaboració de colònia a l’aula, a l’espai d’experimentació.