Trets d’ identitat

Ens definim, segons el nostre Projecte Educatiu de Centre, de la següent manera:

Som una escola catalana en llengua i continguts, plenament integrada en l’entorn, arrelada en el context històric propi, i que utilitza el català com a llengua base d’aprenentatge.

Potenciem els valors ètics com democràcia, llibertat, solidaritat, i la voluntat d’ incidir positivament en el respecte i conservació de l’entorn natural. Fomentem el treball per la pau, la solidaritat entre tots i el respecte pel Medi Ambient.

Entenem que des de l’escola s’ha de donar una formació integral que afavoreixi l’autoestima i el desenvolupament de totes les capacitats de cadascun dels nostres alumnes. Fomentem la creativitat  i la capacitat expressiva i comunicativa dels nois i noies, per tal que es puguin desenvolupar com a persones capaces per a poder conviure en societat i així poder millorar i impulsar la seva transformació. Potenciem la investigació i l’experimentació, l’observació i l’anàlisi de la realitat, Intentem donar una informació acurada de la realitat que ens envolta, fomentant en els alumnes un esperit crític en sentit positiu.

Promovem el coneixement de la ciutat i de l’entorn més immediat al Centre, fomentem la participació de la seva comunitat en les activitats que s’hi generen i que projectem sobre la ciutat i el resultat de la nostra tasca educativa.

Treballem des de la coeducació, és a dir , plantegem el treball sabent que tots som persones i evitant els estereotips i les divisions de tasques per gènere. Respectem i atenem  les diversitats de tota mena , així com els ritmes evolutius i de capacitats dels alumnes intentant donar respostes a cada cas.

Facilitem la participació democràtica de tots els estaments implicats en la gestió del Centre, promovent una participació activa i responsable dels mestres, alumnes i pares. Valorem la diversitat del professorat dins el treball en equip, corresponsabilitzant els seus membres en la tasca escola i en la seva línia educativa.