Projecte de grups heterogenis

 

A l’Annexa treballem amb grups-classe en els quals hi ha infants de dos cursos d’un cicle: Infantil (i3-i4), Cicle 1 (i5-1r), Cicle 2 (2n-3r) i Cicle 3 (4t-5è). D’aquesta manera, alumnes grans i petits interactuen per aprendre els uns dels altres, ajudar-se i guiar-se. Un nen o nena és del grup dels petits un any i del grup dels grans a l’any següent. Aquests agrupaments resulten molt enriquidors per tothom.

OBJECTIUS

– Facilitar l’adaptació dels alumnes que s’incorporen a un nou cicle i fer una transició més gradual en el canvi d’etapa d’Educació Infantil a Primària, permetent que els canvis metodològics i organitzatius es realitzin de forma més progressiva i al ritme dels alumnes.

– Promoure la cooperació entre els alumnes que ja han assolit uns aprenentatges i els que estan en camí d’assolir-los, fomentant que en un mateix cicle els infants experimentin els rols d’aprenent i expert.

– Oferir diferents models a imitar, també entre iguals, per assolir nous aprenentatges, i entendre que la diversitat és una realitat quotidiana en tots els àmbits i una font de riquesa.

– Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels alumnes.

– Programar activitats obertes que contemplin els diferents nivells que hi ha a l’aula, amb la finalitat de millorar l’atenció a la diversitat.

– Fomentar la flexibilitat entre els dos nivells i afavorir la interacció entre alumnes per afinitats, nivell evolutiu, interessos i nivell d’aprenentatges, més enllà del criteri restrictiu de l’any de naixement.

– Estimular la creativitat, la imaginació i la recerca d’estratègies per adaptar-se a situacions diferents i superar nous reptes.

– Fomentar les habilitats socials i valors com ajudar els altres, aprendre dels altres, responsabilitat, autonomia, respecte a la diversitat.

– Promoure la coordinació entre els mestres tutors i especialistes d’un mateix cicle.