Ràdio Annexa

El projecte de l’Emissora escolar – RÀDIO ANNEXA és un projecte pensat per treballar la llengua – tant escrita com oral – en un context
funcional i significatiu per als alumnes.

L’Emissora emet el seu programa en directe, cada divendres a dos quarts de dotze i, gràcies al circuit intern de megafonia de l’escola, present a totes les aules i espais comuns, tot l’alumnat l’escolta al mateix moment i en fan un treball posterior, adaptat a cada cicle (omplir buits, preguntes d’escolta activa, bingos…).

Els sis grups de Cicle 3 i sisè de primària són qui assumeixen, de forma rotativa i des de l’àrea de llengua, l’elaboració del guió del programa. Així, a partir d’una temàtica pautada, trien les cançons que sonaran al llarg del programa, seleccionen les notícies que han destacat aquella setmana, donen algun tastet cultural i moltes coses més. A més a més, són qui s’encarrega de la locució el dia de l’emissió en directe.

D’altra banda, l’alumnat de sisè són qui, per torns, assumeix el control tècnic durant cada emissió. Així, hi ha un alumne que fa la tasca de tècnic de so, amb el seu aprenent, que són els que activen i desactiven els micròfons dels locutors i qui puja i baixa el volum de la música. També hi ha un alumne que fa de tècnic de músiques, és a dir, és l’encarregat de posar i treure les cançons, sintonies i enregistraments en el moment adequat.

Algunes de les seccions fixes del programa que preparen els alumnes de cicle 3 i 6è són : l’estil musical de la setmana, notícies de l’Annexa i del món, tastets culturals, l’enigma i la frase feta de la setmana, aniversaris i l’acudit.

A cada programa també hi ha seccions en què els altres cicles de l’escola, per torns, poden participar. Són el curs convidat i l’English corner. D’aquesta manera tots i cadascun dels cicles de l’escola tenen ocasió de participar en els programes.

Es fan programes especials per a ocasions concretes: Setmana de la Ciència, Setmana Cultural, festes o altres diades. Durant el curs també es fa algun programa en directe al gimnàs, davant de tots els alumnes de l’escola, per tal que puguin veure la feina que implica cada emissió. Finalment, hi ha tres emissores a l’any (en diades especials, com la de Sant Jordi) que es retransmeten en directe amb format vídeo, així l’alumnat de l’escola pot tenir un tastet del funcionament de la ràdio.

Seguidament, el programa és editat per ser penjat al blog de ràdio Annexa. Això permet que sigui accessible per tot l’alumnat i les seves famílies.

Us deixem amb un vídeo resum de la nostra Ràdio!