Socioteca

La Socioteca Joaquim Franch és un espai d’aprenentatge obert al barri per afavorir l’accés al coneixement i facilitar l’accés a les NTIC, una zona d’estudi i de lectura, un lloc de trobada, de convivència i de relació intergeneracional per a alumnes, famílies i veïns i veïnes.

En horari lectiu, tots els infants del centre van una hora a la setmana a la Socioteca per treballar el gust per la lectura i continguts de formació d’usuaris a partir d’activitats de dinamització lectora. També s’ofereix als infants la possibilitats de fer préstec. L’escola fa, a més, a través de la comissió de Socioteca del claustre, préstec de material de lectura per assortir les biblioteques d’aula i de fons de consulta per complementar els continguts de les diferents àrees.

Durant l’estona d’esbarjo, s’obre tres dies a la setmana pels alumnes de C3 i 6è.

Es fan, al llarg del curs, diverses exposicions temporals en motiu de dates i celebracions concretes o d’activitats del centre (exposicions de llibres d’un tema o un autor concret, aprofitant les efemèrides que també es treballen a l’escola o amb la voluntat de potenciar la lectura de determinats llibres.

A més a més, aquest any hem inicat un club de lectura amb els alumnes de sisè en horari escolar i participem al concurs “Atrapallibres” de l’IBBYCAT amb C3. També participem al concurs “El gust per la lectura” del Departament d’educació amb cicle 2.

Fora de l’horari lectiu la Socioteca obre cada dia de 2/4 de 5 a 2/4 de 7 de la tarda a tota la comunitat educativa. Esdevé llavors un espai afavoridor de la cohesió social tot oferint a tot l’alumnat del centre un espai on fer els deures, oferir material i guiatge per al foment de la lectura amb l’acompanyament d’una monitora que  a part de vetllar perquè hi hagi un ambient acollidor i tranquil ens pot ajudar a escollir o recomanar la lectura més adequada i a fer-ne el préstec.

El curs 2020-21 la Socioteca va entrar a formar part d’un Projecte Erasmus plus, coordinat pel departament d’ensenyament i concretament amb el PuntEdu (Programa de biblioteques escolars de Catalunya).

Algunes de les activitats generades des de la Socioteca que funcionen amb caràcter regular – totes elles gratuïtes i obertes al barri- són:

• El programa LECXIT, que s’ha dut a terme a partir del curs escolar 2014-15 a través de la fundació Bofill i que continua duent-se a terme gestionada per l’escola. Es tracta d’un programa de voluntariat d’acompanyament a la lectura destinat a nens i nenes de quart i cinquè de primària.
  • Hi ha un club de lectura d’adults que es troben mensualment i de forma ininterrompuda des de l’inici de la socioteca. S’assorteix del material a través de la biblioteca de referència i ho gestiona la coordinadora de socioteca.

La Socioteca de l’Annexa es pot obrir cada tarda gràcies a la subvenció que l’Ajuntament de Girona atorga als projectes que es presenten dins la categoria Biblioteques obertes al barri