L’aprenentatge i servei forma part d’una de les metodologies amb les que treballem per donar resposta a la formació dels jove.
L’aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.
La relació circular que s’estableix entre l’aprenentatge i el servei genera una nova realitat que intensifica els efectes de cada un per separat. L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció.
L’APRENENTATGE SERVEI (APS) A L’ESCOLA MAREGASSA.
L’Aprenentatge Servei es va iniciar a l’Escola Maregassa el curs 2011-2012 des del Perfil de Vivers i jardins, establint projectes amb l’Escola Antoni Botey, Cuidem les plantes i l’Institut Eugeni d’Ors, Hort medicinal. El curs 16-17 es va iniciar un APS amb la Llar d’infats Virolet, De pati a jardí.
El curs 2015-2016 el perfil de Comerç va començar dos projectes nous, un amb el Banc dels aliments de l’Associació Gorg-Mar, Aprenem amb el Banc dels aliments i un altre amb la Residència Berllor, La màquina del temps .
Des de l’escola, entenem l’Aprenentatge Servei de la manera com el va definir en Josep Maria Puig, catedràtic de l’UB:
«L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo».
L’aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.