Història

L’any 1967 comença la primera escola d’Educació especial a Badalona, per iniciativa de l’associació ASPANIN. Posteriorment, la titularitat d’aquesta escola passa a l’Ajuntament de Badalona que n’encarrega la gestió a l’IMSP l’any 1982.

El 1985 el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i l’Ajuntament de Badalona subscriuen el primer conveni pel finançament de les escoles d’educació especial. Les aules Maregassa tingueren el seu origen el curs 79-80 per atendre les necessitats educatives d’un grup d’alumnes de l’escola LLevant amb una disminució intel·lectual de tipus lleuger, límit o Bordeline. L’objectiu d’aquestes aules era l’adaptació de l’EGB amb la finalitat d’aconseguir un entorn el menys restringit possible i per tant més integrador.

Fins al curs 91-92 Maregassa funciona com un departament de l’escola LLevant. Amb la implantació de la LOGSE, el curs 92-93 s’anomena un director, es crea l’equip directiu i es constitueix el primer Consell Escolar. En el curs 1998-1999 l’escola Maregassa queda configurada com a centre de PGS etapa que cobreix la formació de 16 fins a 20 anys per alumnes procedents tant de les escoles d’educació especial com de les escoles ordinàries.

En el curs 2008-09 iniciem una nova etapa realitzant PQPI per posteriorment passar al curs 2014-15 a Programes de Formació i Inserció (PFI).

L’escola d’educació especial Maregassa és una escola de caràcter públic i municipal, gestionada per l’Institut Municipal de Serveis Personals de l’Ajuntament de Badalona. L’escola, com a tal, actua dins dels límits que marca la Constitució, l’Estatut d’Autonomia i la LEC i les disposicions que pugui dictar en cada moment l’Administració competent.