Formació en Centres de Treball

La formació en centres de treball (FCT) organitzat o autoritzat pel Departament d’Ensenyament, pretén que l’alumne prengui contacte amb el món laboral i que completi la seva formació personal i professional en un context productiu real. A més, també pot esdevenir una excel·lent via d’accés a un lloc de treball.

L’FCT té els objectius següents:

1. Prendre contacte amb el món laboral i amb el seu sistema de relacions socials i laborals.
  2. Adaptar-se de manera responsable i participativa a les normes de funcionament i a les situacions que es plantegen en un centre de treball.
  3. Completar competències professionals i capacitats personals, tot ampliant els continguts formatius desenvolupats en el centre.
  4. Afrontar amb autonomia progressiva i capacitat d’organització les tasques encomanades.
  5. Desenvolupar les competències professionals per a les quals l’alumne demostra més predisposició i una actitud positiva.

La durada de les pràctiques és de 180 hores d’acord amb el currículum.

La formació en centres de treball s’inicia durant el segon curs del programa de formació i inserció (PFI) i acaba abans del 30 de juny. El termini de realització de la formació en centres de treball es pot allargar per motius raonats i sempre que la persona responsable de les pràctiques en pugui fer el seguiment. En cap cas es pot fer durant el mes d’agost.

Durant la realització de la formació en centres de treball s’ha d’establir un horari fix setmanal d’hores de formació. que caldrà respectar sempre.

En casos excepcionals i justificats, els serveis territorials d’ensenyament , o en el seu cas, el Consorci d’Educació de Barcelona poden autoritzar altres calendaris o distribucions especials, prèvia sol·licitud a la Coordinació Territorial de Formació Professional amb la corresponent autorització expressa.

La persona responsable de les pràctiques en els programes de formació i inserció ha d’elaborar la programació segons les possibilitats que tenen les empreses col·laboradores i els interessos i les capacitats de l’alumne.

El nostres centre acull alumnes de PFI en pràctiques de les especialitats de les famílies professionals següents:

. Auxiliar d’hoteleria: cuina i servis de restauració

. Auxiliar en activitats d’oficina i serveis adm.generals

. Auxiliar en Vivers i jardins

. Auxiliar en comerç i atenció al públic

L’avaluació final del crèdit o mòdul correspon a la junta d’avaluació. El tutor ha d’utilitzar els informes mensuals d’activitat diària com a eina d’avaluació per fer la proposta d’avaluació final. Per mantenir l’objectivitat en l’avaluació de les practiques. És aconsellable que l’alumnat faci les pràctiques en empreses que tinguin una bona predisposició per poder acollir  als nostres alumnes i poder oferir un bon treball d’equip .

Veure empreses que col·laborem amb les pràctiques