APS La màquina del temps

Aquesta APS es va iniciar l’any 2015 a partir de la demanda de la residència Berllor, amb qui teníem contacte perquè alumnes nostres hi feien pràctiques. Els interessava preparar Històries de Vida dels avis que encara tenien capacitat de comunicar-se i recordar la seva pròpia vida.

Els objectius que ens proposem son:

• Donar l’oportunitat als alumnes de fer activitats d’aprenentatge reals en una residència d’avis que donen resposta als continguts acadèmics del currículum.
  • Col·laborar amb una entitat de la ciutat, que tracta amb persones grans que ens ajuden a treballar aspectes curriculars de caràcter solidari i social.
  • Fer present l’escola i el seu alumnat en el teixit associatiu de la ciutat.

Nosaltres anem a la residència Berllor cada dimecres de 2/4 d’11 fins a 2/4 de 12, aquella estona estem amb la psicòloga i 3 usuaris que són amb als qui fem les Històries de Vida. La dinàmica és: nosaltres portem les entrevistes preparades i escrites i els anem preguntant als avis i ells van responent, amb força fidelitat, els nostres alumnes ho van escrivint in situ., en brut.

Quan arribem a l’escola transcrivim les entrevistes per anar preparant cada Història de Vida. Fem fotos de les activitats que compartim amb ells i ells també ens aporten les fotos de la seves famílies, amb tot el material anem preparant el llibret que farem per cada avi i els hi regalarem per ajudar-los a recordar.

A l’aula ens genera el treball de transcriure i resumir les entrevistes i utilizar programes informàtics, per anar fent les llibretes de cada usuari. També ells han de fer fotografíes de les activitats i/o entrevistes i les han de passar a l’ordinador. Hi dediquem tot un matí entre anar a la residència, fer i/0 preparar les entrevistes.

A part de les entrevistes fem diverses activitats amb ells, com sortir a passejar, anar a prendre alguna cosa, nosaltres portem les cadires de rodes amb el suport d’algúna persona de Berllor. També ells preparen algunes activitats per fer conjuntament i nosaltres en preparem d’altres, ens ho passem molt bé fent qualsevol cosa amb ells i ells també i ens ho agraeixen moltíssim.