Empresa Simulada

El perquè d’aquest treball

• L’experiència educativa que es presenta és la creació d’un context d’aprenentatge dins de l’escola Maregassa que consisteix en desenvolupar una Empresa Simulada dins del centre on els alumnes en són alhora creadors, protagonistes i responsables del seu funcionament.
  • El context d’aprenentatge de l’Empresa Simulada ofereix als alumnes la possibilitat de desenvolupar unes habilitats i competències socio-laborals en un entorn que emula la realitat socio-laboral
  • Cal crear un entorn flexible que permeti incorporar metodologies, activitats i recursos didàctics en accions molt directament destinades als alumnes on cada jove segueixi el seu propi procés formatiu.
  • L’Empresa Simulada ofereix un lloc de treball a cadascún dels alumnes participants de manera que el jove ocupa el seu propi lloc dins del taller i pertany a un determinat departament. D’aquesta manera estem incorporant tant el fet de “tenir un lloc” com “la pertinença” en alumnes que no han assolit els continguts de la ESO i sovint no han trobat el seu propi lloc dins del sistema educatiu.
  • L’Empresa Simulada és una eina d’empoderament dels alumnes envers els seus aprenentatges, la presa de decisions i la autonomia personal
  • Els eixos que defineixen la metodologia de Simulació d’Empresa s’apropen a la mirada de la Pedagogia Sistèmica; refermar els vincles de l’alumne amb l’escola, reforçar el sentiment de pertenença al centre,  trobar el propi lloc dins del sistema educatiu, ser el protagonista del propi procés de creixement personal.

Metodología  d’empresa simulada a Maregassa

• Aquesta metodologia ajuda a treballar les capacitats claus en el desenvolupament del món de treball. Utilitzem com a model pedagògic la metodologia de reproducció de situacions reals mitjançant la simulació d’empresa.
  • El taller s’organitza de manera que l’alumnat es forma treballant en una empresa simulada, aprenent en un context on es viu l’ambient laboral i es desenvolupen les condicions d’una relació de treball, cosa que facilita un aprenentatge molt més real de les situacions i les tasques. D’aquesta forma la compra-venda dels productes quedaria inclosa dins de la nostra pròpia empresa simulada
  • L’empresa simulada s’organitza internament en diversos departaments que engloben les diferents àrees: comptable-financiera, comercial, recursos humans.
  • L’empresa simulada escull una activitat econòmica que és la

que determina els productes o serveis que ofereix.

• L’organització respon a la planificació d’una petita empresa,

en aquest cas una simulació d’empresa a l’escola, ideada i

constituïda pels alumnes participants.

• Es defineixen els llocs de treball, amb les competències a realitzar, per tal que l’alumne que hi accedeixi en tingui coneixement i també pugui  fer-ne l’autoavaluació.

La simulació permet que els coneixements es puguin treballar de forma pràctica e integrada per obtenir el conjunt de competències professionalitzadores necessàries per la pràctica laboral

Es treballen les següents unitats de programació:

• Organització de l’Empresa Simulada Connectem: organigrama, els departaments coneixement dels altres sectors,  les campanyes de Nadal, de Sant Valentí i Sant Jordi,  la campanya de Primavera.
  • Busco Feina: les ofertes de feina, el curriculum vitae i la carta de presentació i de sol.licitud, l’entrevista
  • Sóc un treballador: el compromís laboral, horaris, assistència i puntualitat, fulls de llicència, justificants, ,   el contracte laboral