L’alumnat de 2n C ha anat a l’Hsjd a una jornada sobre investigació i desenvolupament de medicaments.

L’Ona de 2n  participa en el programa Kids Barcelona promogut per l’Hospital de Sant Joan de Déu. El grup d’adolescents que formen part d’aquest programa està format per joves de 13 a 17anys, la meitat dels joves són pacients de l’hospital, l’altra meitat no. El programa té com a objectiu apoderar els joves per tal que esdevinguin persones competents a l’hora d’analitzar el que té  relació amb el món del desenvolupament i la investigació dels medicaments.

L’hospital Sant Joan de Déu ha organitzat una jornada on han convidat l’alumnat de les classes dels alumnes que participen al programa.  A la jornada hi havia al voltant de 300 estudiants. Les ponències que han tingut lloc al llarg de la jornada han estat:

1.La investigació clínica per al desenvolupament de fàrmacs. Què passa fins que el medicament arriba a la farmàcia?Amelia Martín Uranga, Farmaindustria.

2Qüestions ètiques de la recerca clínica amb nens.• Com es garanteix la seguretat i el respecte dels drets dels participants en Assaigs pediàtrics? Particularitats de la recerca clínica en Pediatria. Jaume Mora

3. Rare Commons… investiguem les malalties a través de les xarxes socials. És una ficció? Begonya Nafría, Patient Advocacy Manager, Hospital Sant Joan de Déu.