Revisió de caixes niu per a ocells amb el Tomás Pulido, de l’Associació Alytes – 2ESO, abril 2018

Fa anys que el Tomás Pulido, ànima i fundador de l’Associació Alytes, va emprendre diverses iniciatives per a la millora de l’entorn natural del terme de Canyelles.

Això el va portar per exemple a la construcció o restauració i manteniment de diversos punts d’aigua, un recurs escàs per a la fauna, i a la instal·lació de caixes niu per a facilitar la presència de diverses espècies d’animals que troben escassos amagatalls on viure als ecosistemes del terme municipal. Ha col·laborat també en la reintroducció de diverses espècies d’avifauna procedent de centres de recuperació de fauna de Catalunya.

Bona part del seu esforç s’ha centrat també en intentar donar a conèixer el seu entorn natural a la població de Canyelles, fent especial èmfasi entre els més joves. Per això impulsa des de 2015 diversos projectes en col·laboració amb l’institut, com ara la construcció de caixes niu per a ocells i per a rats-penats, i la posterior visita de seguiment per a comprovar l’èxit de les caixes, entre d’altres.

És així com el passat més d’abril l’alumnat de 2n d’ESO va participar en la revisió de les caixes niu instal·lades el passat mes de de gener d’aquest any i dels dos anys anteriors.

Vam poder gaudir així de moments màgics en comprovar l’èxit de la iniciativa, en trobar diverses caixes niu ja en ús, i en alguns casos no sols amb la posta d’ous sinó també amb l’adult covant els ous o fins i tot amb pollets obrint els pics demanant aliment!

Posteriorment, al mes de maig el Tomás ha projectat diversos vídeos  de fauna (fototrampeig) captada al terme de Canyelles per a l’alumnat de Segon,  a fi de continuar donant a conèixer la fauna present al terme de Canyelles.

Per saber més de la construcció de les caixes niu o del seguiment de les caixes niu fet els cursos anteriors, a la primavera de 2016 i del 2017, premeu aquí i aquí.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *