Avaluació i millora

L’avaluació entesa com un procés de millora continua, porta implícit ser un projecte viu que es va modificant en funció de la realitat i els resultats que vagin esdevenint. Això no obstant, trobem tres moments diferenciats:

  • Avaluació continuada: es realitza mitjançant el seguiment i revisió de les diferents activitats planificades per determinar el seu grau d’acompliment a partir dels seus corresponents criteris. Aquesta la realitza persona responsable, que s’indica en cada fitxa de les activitats, en el moment de la finalització d’aquesta.
  • Avaluació anual: a l’inici de curs els objectius temporitzats per aquell període s’incorporaran la Programació General Anual de Centre (PGAC). En finalitzar el període escolar, l’equip directiu mitjançant la Memòria Anual farà el seguiment i recull de les evidències de l’assoliment dels objectius. Aquesta tasca es troba liderada per la comissió digital, que aprofitarà per revisar els objectius establerts per al present i vinent curs, tot   determinant la modificació, si fos necessari. 
  • Avaluació final: quan l’EDC està arribant al final de la seva planificació, que s’ha temporitzat a un termini de diversos cursos, es recullen totes les avaluacions anuals per tal  de prendre una decisió en el si de l’equip directiu. Actualitzar-la, per tant, plantejar-se una nova diagnosi i iniciar un nou pla o modificar l’existent amb les dades que es disposen. 
Objectius i activitats Indicador Criteri
1 Dissenyar una estratègia digital de centre, posada en comú amb la comunitat educativa % de CLAUSTRES per desenvolupar i avaluar l’estratègia digital de l’institut.

Nombre de claustre digitals sencers.

80%

1

1.1 Creació d’espais de debat d’avaluació i ús de la tecnologia al centre per consensuar una estratègia digital comuna. S’ha fet la planificació i s’ha tramès la proposta a la comunitat educativa. Fet
1.2 Creació del document del pla de cultura digital de centre per a recollir els acords i procediments % de redacció del document 80%
2 Millorar la competència digital del professorat. % de professorat que assoleix el nivell A2 de CDD.

% de valoració positiva de l’acompanyament formatiu realitzat pel centre

80%

80%

2.1 Planificació d’espais d’intercanvi d’experiències i aprofitament de sinergies entre docents per a la millora de la competència digital. S’ha fet la planificació i s’ha tramès la proposta a la comunitat educativa. Fet
2.2 Promoció d’una figura en “orientació digital” que pugui coordinar-se amb les tutories de tots els nivells. S’ha creat la figura d’orientador digital i se li han assignats les hores de reunió al calendari Fet
2.3 Definició de les necessitats de formació al claustre (per evitar la desigualtat en l’àmbit del professorat) S’ha creat la llista amb les necessitats formatives del claustre. Fet
2.4 Planificació de la formació específica a docents. S’ha planificat una formació en funció de les necessitats del claustre Fet
3 Millorar la competència digital de l’alumnat % d’alumnat que ha assolit nivells AN d’alfabetització digital des de l’inici fins al final del curs. 60%
3.1 Planificació de sessions de seguretat i identitat digital al PAT. S’han inclòs activitats de seguretat i identitat digital al PAT Fet
3.2 Planificació de tasques en l’àmbit de la verificació de la informació i el respecte al treball dels altres. s’han adaptat les programacions per incloure rúbriques que avaluen la CD1 i CD2 tenint en compte la verificació de la informació i els drets d’autoria. Fet
3.3 Foment de l’ús de tecnologies digitals que permeten a l’alumnat accedir, crear i compartir contingut en línia. Nombre d’activitats per nivell on l’alumnat treballa col·laborativament en linia per a crear continguts digitals. 3
3.4 Impuls de la creació de continguts digitals assegurant-ne el caràcter competencial, inclusiu i transversal, i la seva incorporació a les programacions i seqüències didàctiques. % de les programacions incorporen activitats que requereixen la creació de continguts digitals 80%
4 Definir i implementar el desplegament curricular complet de la competència digital de l’alumnat % de les programacions inclouen activitats que avaluen la competència digital 80%
4.1 Recull de les activitats digitals que es fan (mòdul 3). % del professorat ha indicat les activitats 90%
4.2 Definició d’una rúbrica d’avaluació de la competència digital. La rúbrica de cada nivell conté les descripcions del 100% de les competències treballades Fet
4.3 Assegurar el treball transversal. % de matèries tenen les programacions adaptades 90
5 Definir l’acollida digital d’alumnat i professorat. % de satisfacció al respecte de l’acompanyament d’alumnat i professorat 70%
5.1 Creació d’un document amb unes pautes comunes per fer l’acollida digital tant a l’alumnat com al professorat. S’han creat ambdos documents d’acollida Fet