1ESO al Parc de La Draga, Banyoles

El dijous 18 de gener, els alumnes de 1er d’ESO varen anar de visita al Parc Neolític de la Draga, a Banyoles. Aquesta sortida fou organitzada pel departament de ciències socials de l’institut. Allà van poder observar i conèixer la singularitat d’aquest magnífic  jaciment lacustre, i participar activament en diferents tallers d’activitats pròpies del neolític.

Observant les fotografies podem veure els alumnes participant entre d’altres, en aquestes  activitats: usant molins de mà de pedra per obtenir farina a partir de la molta de cereals, impulsant llances amb propulsors, observant com s’obtenia el foc, creant les seves pròpies eines amb sílex (raspadors neolítics en aquest cas), entrant dins les reproduccions de cabanes neolítiques tot coneixent els secrets de la seva construcció, els podem veure també atenent a les explicacions dels arqueòlegs sobre com devia ser la vida en aquell període cabdal en la història de la humanitat, etc.

Fou una jornada molt profitosa en tots els sentits, una veritable immersió al món neolític i a l’arqueologia subaquàtica.