Congrés Científic: la Salut del nostre riu

Avui dijous dia 30 de novembre ha tingut lloc al Citilab de Cornellà el Congrés Científic “La salut del nostre riu”, organitzat per l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut.

Dins de l’àmbit de Treball per projectes, l’alumnat de 2n ha investigat les característiques del riu Llobregat, el seu ecosistema i la relació amb el context geogràfic i social de la comarca del Baix Llobregat. Per a fer-ho han fet estudis i anàlisis amb excursions al riu, han consultat bibliografia i webgrafia, han fet enquestes a veïns del barri, i han assimilat continguts claus de ciències experimentals, ciències socials i tecnologia propis del currículum de 2n d’ESO.

Alhora, l’alumnat també va poder gaudir de tres dies d’estada al Camp d’Aprenentatge de Planoles, on van poder estudiar les característiques d’un riu d’alta muntanya (el riu Rigart) per poder comparar-lo amb el riu Llobregat i extreure així conclusions sobre les característiques pròpies de cadascuna de les conques fluvials.

Les investigacions, hipòtesis, preguntes i respostes que s’han fet els alumnes les han presentat avui en format de Congrés científic, organitzat pels mateixos alumnes; amb ponències i exposicions de què han pogut gaudir alumnes d’altres Instituts (concretament del Maria Aurèlia Capmany, als quals agraïm especialment la seva visita), alumnes de 1r del nostre Institut i familiars que s’han pogut escapar de les seves obligacions familiars per venir a veure les presentacions en directe.

Finalment també hem de destacar que hem comptat amb la col·laboració de David Calabuig, tècnic de mediambient de l’Ajuntament de Cornellà, que ens ha ofert una xerrada d’expert al voltant del riu Llobregat i la seva vinculació a la comarca del Baix Llobregat.

Ha estat una experiència molt gratificant, en què el treball en grup i les responsabilitats compartides han esdevingut un eix de treball important, sense el qual no s’hauria pogut arribar a organitzar aquest Congrés.

Moltes gràcies a tots els que hi heu participat i al Citilab molt especialment, per la cessió del seu espai.