Robotitzem l’institut

Fa quatre anys que la Universitat de Girona i la Fundació Príncep de Girona participen al torneig de robòtica internacional First Lego League (FLL) per a estudiants de primària i secundària. Se celebrarà a Girona al gener del 2014. Cada any el concurs té un repte que tots els participants han de superar. L’any passat es tractava de fer i pensar robots que milloressin la vida de la gent gran i fa dos anys, el tema principal era l’alimentació. Aquest any, es tracta de pensar solucions per a les catàstrofes i desastres naturals. Els estudiants busquen solucions als diferents problemes i les ensenyen.

L’objectiu principal del torneig és fomentar en els joves diferents habilitats: treballar en equip, la creativitat i la innovació. A més de ser un concurs molt interessant i dinàmic, és alhora una nova forma de conèixer gent nova.

Enguany, l’institut Rafael Campalans ha engegat el projecte per primera vegada. S’ha escollit gent de diferents cursos per representar al centre i aquests es troben en algunes hores del pati per aprendre i preparar-se pel torneig. Els organitzadors de tot el projecte al nostre institut han estat els dos dos professors de tecnologia.
Però, a més de ser un projecte interessant, també és força costós i per això s’estan buscant patrocinadors que hi puguin col·laborar.
Avui els alumnes que prenen part en el projecte Lego han fet una exhibició del seu treball per a tots els companys de l’institut. Durant tres hores han instal·lat a l’entrada del centre la taula de treball i han pogut respondre les preguntes de tots els curiosos que s’hi ha apropat.

Està previst que durant el mes de gener passin pel nostre centre col·legis de primària de la zona que seran convidats a veure el treball dut a terme pels alumnes més grans de secundària.

“Falcó de notícies”