RAID

Els alumnes de segon de batxillerat que fem el crèdit d’ampliació d’Educació Física, vam realitzar una excursió el 20 i 21 d’octubre amb la finalitat de fer aproximadament entre 80 i 90 km en bicicleta i caminant. Aquesta activitat forma part del curs “CIATE” que estem fent dins de l’assignatura, al final del qual s’obté un títol que ens pot servir per fer casals d’estiu i altres tipus d’activitats relacionades amb l’esport.
Primer de tot, vam sortir de l’institut en bicicleta i ens vam dirigir a Sant Julià per anar pujant fins a Sant Roc. Seguidament vam seguir per camins estrets, pels quals no podíem passar en bicicleta, fins arribar a l’ermita de Santa Lena. Vam arribar a Amer, on vam dinar i la furgoneta de “Carril bici” ens va agafar les bicicletes, ens les va portar fins al Far i nosaltres hi vam pujar a peu. Un cop vam arribar al Far, vam muntar les tendes una mica més avall del restaurant del Far, lloc on vam anar a sopar poc després. Després de sopar vam baixar de fosc en bicicleta fins el lloc on teníem les tendes i vam anar a dormir fins l’endemà. Cal dir que feia molt fred.
L’endemà al matí vam desmuntar les tendes i vam deixar l’equipatge a l’ermita perquè la furgoneta de “Carril bici” ens el recollís i ens el portés fins a l’institut. Vam agafar la bici i vam anar fins a Coll de Condreu, on ens vam parar a esmorzar. Tot seguit, vam fer una volta molt llarga per tal de passar pels llocs de l’Agullola, Salt de Sallent, per acabar a la presa de Susqueda. Finalment, vam baixar pel Pasteral i vam arribar a Anglès passant pel carril bici d’Amer i de La Cellera de Ter.
L’excursió va resultar ser molt satisfactòria pel fet que va servir per unir el grup amb les experiències viscudes a l’excursió, principalment en l’acampada de nit. Tot i això, també cal esmentar que la sortida va ser dura físicament, ja que aquelles persones que no gaudien d’una bona condició física, tenien problemes per seguir el ritme dels altres companys.