L’esprint, un any més!

Un curs més, alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO del nostre centre van participar al concurs de matemàtiques PROBLEMES A L’ESPRINT.
Es tracta d’una activitat de resolució de problemes en línia per a equips de centre. Va nèixer l’any 2000, que era l’Any mundial de les matemàtiques, com una activitat complementària al Cangur de la SCM, per a alumnes de segon cicle d’ESO i Batxillerat, i va passar a anomenar-se Problemes a l’esprint a partir de l’any 2002. Des de l’any 2003 el tauler de joc té una referència al “no a la guerra“. Des de l’any 2008 l‘activitat de Problemes a l’esprint la convoquen conjuntament la FEEMCAT, el cesire/creamat del Departament d’Ensenyament i la SCM: A partir del’any 2011 es van diferenciar els nivells de batxillerat i de 3r i 4t d’ESO.
Problemes a l’esprint és una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. Únicament s’ha d’organitzar adequadament un grup d’alumnes, que pot ser internivells, que vulguin participar en una activitat col·laborativa de resolució de problemes. La denominació de “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.
L’activitat s’estructura de la manera següent:
  • En la primera part de l’activitat es recomana que l’equip es subdivideixi i que un subgrup treballi els problemes “de la branca d’olivera” i un altre subgrup “els del colom de la pau” que són a priori un poquet més difícils que els altres.
  • L’estructura de l’activitat suggereix que, per acabar, tot el grup treballi conjuntament els reptes finals.
  • Durant uns anys el nombre de problemes ha estat 5 + 4+ 3, respectivament, però des de la segona edició de 2009 es redueix la quantitat d’enunciats, que és de 4 + 4 + 2 i es proposen uns reptes suplementaris fora de concurs.
“Falcó de notícies”