El món clàssic a l’abast

Aquest curs està essent un bon curs per les sortides de clàssiques. Mai no ens havíem plantejat que el món clàssic estigués tan a prop nostre, Grècia i Roma i el seu llegat són noms tan importants que ens resulten llunyans i no ho són, perquè a Girona a Empúries, a Badalona, Barcelona, Tarragona… ui, no les direm pas totes. La qüestió és que durant el segon trimestre alguns alumnes del nostre institut s’han passejat pel món clàssic. Al febrer els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de llatí van anar a visitar Gerunda, la Girona romana, és clar. El recorregut començà al Museu d’Història de la ciutat de Girona, on se’ls va oferir una visita guiada per l’exposició anomenada Parva Gerunda sobre la Girona romana.

Després van visitar in situ (mai tan ben dit) les restes arqueològiques d’època romana més importants de la ciutat.

Va ser una jornada molt bonica i profitosa.
El mes de març va ser el mes del Festival de Teatre Grecollatí a Girona, i els alumnes de llatí i grec de 1r i 2n de Batxillerat també hi van assistir. Va ser un gran dia perquè feia molts anys que aquest festival no s’aturava a Girona. Els alumnes van poder veure una comèdia llatina de Plaute, El soldat fanfarró, i una tragèdia grega d’Eurípides: Medea.
Les dues obres van ser representades per estudiants de batxillerat i cal dir que la Medea va ser un muntatge espectacular, digne del premi que va obtenir el 2012 com a millor obra juvenil de teatre clàssic d’àmbit estatal.
“Falcó de Notícies”