EL CONSELL DE DELEGATS I DELEGADES

El passat 26 de gener va tenir lloc la quarta reunió ordinària del Consell de delegats i delegades de l’insitut. Es va parlar  de la vida diària del centre, dels aspectes que funcionen i dels que cal millorar i com aconseguir-ho.

El Consell de Delegats i Delegades de l’institut d’aquest curs 2011-12 es va constituir el passat mes de setembre, després de les eleccions efectuades a cada grup classe.
La veritat és que la primera reunió es va avançar davant de les convocatòries de vagues que van fer els diferents sindicats d’estudiants. Calia parlar-ne perquè es preveia un curs força mogut.
Així que el primer tema que va treballar el Consell ha estat el protocol que cal seguir quan hi ha una convocatòria de vaga d’estudiants. I seguint aquest protocol, els alumnes van fer vaga el passat 17 de novembre de 2011.
Per una altra banda, el Consell va decidir reunir-se ordinàriament un cop al mes (l’últim dijous del mes), sense que això tregui la possibilitat de fer convocatòries extraordinàries si apareixen temes urgents. També va escollir uns representants o portantveus, tres en concret, per a que actuïn en representació del Consell en aquelles situacions que calgui.
També va decidir tenir un moodle com a espai de comunicació i intercanvi d’informació entre els delegats i delegades. A més, disposem del correu electrònic per a fer arribar les convocatòries de cada reunió.
A la reunió del mes de desembre ens vam centrar en el Pla d’Autonomia de Centre, per conèixer-lo més i estar més ben informats dels projectes de l’institut que afecten directament als estudiants.
Amb aquestes decisions sobre la manera d’organitzar-se esperem anar descobrint o redescobrint la funció i importància dels delegats i delegades en la vida de l’institut i fomentar la participació i responsabilitat entre els estudiants.