Crònica del primer dia del curs

Ahir, 12 de setembre, es va iniciar el curs 2012-2013 a l’institut Rafael Campalans d’Anglès. Els alumnes de 1r d’ESO –com a nous inquilins de l’institut- van anar a la primera hora a l’espai del menjador acompanyats de les tutores. La directora, amb part de l’equip directiu, els va rebre i els va adreçar unes paraules de benvinguda, alhora que de tranquil·litat i d’ànim.

Per als alumnes de 1r d’ESO l’arribada a l’institut és una experiència personal que els marca bastant, estan plens d’excitació i de nervis per tot allò que desconeixen però que aniran superant en la mesura que coneixeran el professorat, que faran nous amics o que consolidaran els que ja tenien. Produeix una certa emoció veure’ls amb els ulls expectants: n’hi ha de més extrovertits i de més tímids, però tots ells tindran el suport i l’acompanyament de les seves tutores que aquests primers dies de curs tenen una cura especial per als més menuts de la casa. D’aquí a pocs dies ja hauran superat les pors i els nervis, aleshores l’institut ja serà ben seu.
Enguany a l’institut hi ha uns grups de 1r d’ESO molt nombrosos, toquen 30 alumnes per classe i en alguns moments les coses seran difícils. En temps d’escassetat es demanen reptes difícils al professorat per als quals ha d’estar preparat i també disposat. Fóra bo que els pares hi posessin la col.laboració i la comprensió necessàries per poder dur a bon port l’objectiu que ens mou com a ensenyants.
La resta de l’alumnat d’ESO va anar a primera hora amb els seus tutors o tutores i durant la resta del dia van anar tenint els professors segons l’horari, ja amb tota normalitat. La normalitat ha estat la tònica dominant en el primer dia de curs.

“Falcó de notícies”