Fem visible el plurilingüisme al centre

Amb l’objectiu de donar a conèixer les llengües que es parlen al centre i despertar la curiositat per saber-ne més coses. Els alumnes de 2n d’ESO  hem desenvolupat el projecte “fem visible el plurilingüisme al centre”.

El primer pas ha estat fer un llistat de les llengües que es parlen a l’aula i ens hem adonat de la seva rellevància en constatar que a 2n d’ESO es parla el  català, el castellà, el romanès, l’àrab, l’anglès, el moldau i el  portuguès.

El segon pas ha estat la reflexió:

-Hem parlat dels avantatges de saber llengües i conèixer altres cultures  i de què podem aprendre dels nostres companys parlant, sense necessitat de viatjar.

-Hem demanat als alumnes d’altres nacionalitats com se senten en vers al país acollidor i si veuen que hi ha interès per saber més de la seva cultura.

-Hem conclòs que no hi ha gaire interès envers les llengües  i les cultures dels alumnes que provenen de famílies d’altres països i que creiem que és necessari donar-los més rellevància perquè podem aprendre ‘n molt i ajudar-los a sentir-se més integrats.

Per acabar hem discutit com podem fer visibles aquestes llengües i hem decidit decorar el centre amb manualitats que hem fet nosaltres mateixos per donar a conèixer altres llengües i cultures.

Ha estat una bona experiència que volem compartir!