Xerrada de la DOLORS GARCIA I CORNELLÀ, autora de “Diumenge al matí, al peu del salze” amb els alumnes de l’ILEC

El dilluns 27 de març al matí l’escriptora Dolors Garcia i Cornellà, autora de la novel·la Diumenge al matí, al peu del salze, ens feu una visita per parlar-nos sobre el seu llibre i sobre l’art d’escriure. Aquesta trobada fou possible  gràcies a l’Editorial Barcanova.

Aquí teniu el comentari d’una alumna sobre la trobada amb l’escriptora:

«Em va semblar una xerrada molt interessant i agradable. La Dolors era molt simpàtica i responia les nostres preguntes amb una llarga explicació i resolent els nostres dubtes. A més, no tenia problema a explicar-nos històries de la seva vida i infantesa molt divertides, em va agradar molt.»

Sofia Cañamero 2n ESO C

2017_0327_Dolors Garcia DSCN3032

Dolors Garcia i Cornellà va néixer a Girona l’any 1956, però des del 1984 viu a Vilobí d’Onyar, comarca de la Selva.

És llicenciada en Psicologia i, des de fa temps, es dedica a la literatura infantil i juvenil.

Quan era petita ja li agradava llegir i escriure, i ella mateixa ho explica així: «El que més recordo de la meva infantesa són les intenses estones de lectura. Llegia els mateixos llibres tres, quatre, deu vegades, per no perdre-me’n res, per recuperar les sensacions que m’havien produït, per investigar-ne a fons qualsevol detall.

Admirava profundament aquells homes i dones capaços d’escriure aquelles històries que em fascinaven. I un dia vaig decidir que jo volia ser com ells. Tenia deu anys.

Mentrestant, em vaig llicenciar en Psicologia, vaig començar a treballar i, quan tenia temps, em posava a escriure amb les mateixes ganes amb què continuava llegint.

Fins que va arribar el dia de la meva «estrena». Un primer premi en el primer concurs a què em presentava em va donar ànims per continuar. I aquí estic, amb més ganes que mai, escrivint per a infants i joves, possiblement perquè, tal com m’agrada pensar-ho, encara continuo sent aquella nena que s’empassava els llibres».

Va publicar el seu primer llibre l’any 1985, després de guanyar el premi Just Manuel Casero amb l’obra Albert. Actualment compta amb una cinquantena de títols publicats, alguns dels quals han estat reeditats diverses vegades. També té obres traduïdes al castellà.

Ha guanyat molts premis literaris al llarg de la seva carrera, com el premi Guillem Cifre de Colonya amb la novel·la Les ànimes de la Terramorta; el tretzè Premi Barcanova de Literatura Juvenil amb Diumenge al matí, al peu del salze; el Protagonista Jove amb Serena; el Crítica Serra d’Or de Literatura Juvenil; el Ramon Muntaner; el Joaquim Ruyra de narrativa juvenil; entre molts d’altres.
Per acabar aquest article transcriurem un fragment de la seva novel·la Diumenge al matí, al peu del salze:

«Si algú els hagués observat des de fora, hauria vist un grup d’amics i amigues que recordaven el temps d’escola i feien plans de futur entre la complicitat, la confiança  i l’amistat. Però, vistos d’a prop, alguna cosa no encaixava. Hi havia, surant en la invisibilitat, unes quantes partícules de revenja, unes quantes més de recel, un grapat de cèl·lules d’odi i un corrent d’aire de malfiança entre alguns dels membres d’aquella colla.»

Avui li volem agrair que hagi acceptat fer-nos una xerrada i compartir amb nosaltres una estona parlant de literatura i dels seus llibres.

Els alumnes de l’ILEC (Impuls de la lectura) van gaudir durant una hora i mitja escoltant l’autora de Diumenge al matí, al peu del salze.