Tecnologia 4t ESO: Projecte “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula”. Fase de projectes.

Com molt bé sabeu, aquest curs tenim la satisfacció de ser un dels tres dels centres que a tota Delegació Territorial del Baix Llobregat, 25 a tota Catalunya, s’han incorporat al projecte “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula”. Aquest projecte d’innovació pedagògica, que duen a terme els nostres alumnes dels dos grups de Tecnologia de 4t d’ESO, vol estimular les vocacions tècniques a través de la integració de coneixements i de la nova manera d’ensenyar tecnologia que resulta inherent a la metodologia STEAM (​Science Technology Engineering Art Mathematics).

Així doncs, el projecte “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” esdevé una oportunitat per aprofundir de forma sistemàtica en el desenvolupament d’un conjunt d’activitats orientades  al treball per projectes sobre la plataforma Arduino. En aquest context, l’objectiu és formar l’alumnat des d’una perspectiva oberta i activa, en plataformes obertes sota el concepte de programari i maquinari lliures que disposen d’una gran comunitat d’usuaris arreu del  món, com és el cas d’Arduino.

Doncs bé, a hores d’ara, estem arribant al moment culminant del projecte “Impulsem la robòtica.”, ja que els nostres alumnes dels grups de Tecnologia de 4t d’ESO, després del parèntesis de l’ esquiada, han d’iniciar els projectes que finalment portaran a la Fira de projectes en la que es reunirà tot l’alumnat i professorat per mostrar i compartir els seus enginys. La Fira tindrà lloc el 23 de febrer al CosmoCaixa de Barcelona.

Estigueu atents, ja que us anirem informant dels nostres progressos. De moment, us hem preparat un vídeo per resumir l’empresa en la que estem immersos. Què la força ens acompanyi !

Joan Alcántara Alcántara  &  Ramón Baena Iniesta