Visitant la ciutat romana de Tarraco

El darrer divendres tot just abans d’iniciar les festes de Setmana Santa els alumnes de 1r i 2n de batxillerat dels itineraris Social i Humanístic varen realitzar una excursió a la Tarragona romana. Acompanyats pels professors Montse Soler i Salvador Oliva varen visitar les restes arqueològiques més destacades de Tarragona i rodalies com activitat proposada des de la matèria de Llatí (temari PAU). Els alumnes de 2n de batxillerat s’encarregaren de fer les explicacions pertinents i en general se’n sortiren prou bé! Cadascun tenia assignat un edifici o bé algun aspecte relacionat amb l’urbanisme romà. La primera parada fou l’aqüeducte per seguidament fer un tomb per les muralles, la casa del pretori, les restes del circ i l’amfiteatre. A la tarda es féu camí per l’antiga Via Augusta per, després de l’obligada aturada davant de la mal anomenada Torre dels Escipions, realitzar una visita a la Vil·la dels Munts, a Altafulla. Ja de tornada culminà l’excursió la darrera parada davant de l’Arc de Berà. Fou una jornada completa i profitosa d’allò més!

Caminant per l’aqüeducte

Caminant per l’aqüeducte després de cantar el “Gaudeamus igitur”

Foto de grup a la Casa del Pretori

Explicació a l’amfiteatre