L’experiència dels alumnes de 2n d’ESO a la fàbrica de la Coca-Cola

El passat divendres 26 de gener els alumnes de 2n d’ESO vam anar a la fàbrica de la Coca-Cola, a Martorelles. És la fàbrica més gran de tota Europa perquè, amb 300.000m2, té els avenços tecnològics més punters de tot el continent. Es poden produir 3000 ampolles de vidre i 2500 de plàstic. Ens van explicar que les ampolles de plàstic es transporten en tubs petits i un cop a la fàbrica s’inflen a pressió fins agafar la forma del motlle que tots coneixem.

A la fàbrica hi treballen molts pocs treballadors, ja que més del 40% del procés es fa amb màquines. La majoria dels treballadors vigilen que les màquines funcionin i, en cas contrari, se n’ocupen d’arreglar-les. Malgrat això, cal dir que també hi ha treballadors que treballen en el procés de fabricació i d’altres que ho fan al laboratori per preparar les mescles que els hi venen donades des de la capital per a fer la Coca-Cola.

La capital de la Coca-Cola es situa a Atlanta, i va ser el 1860 quan es va començar a comercialitzar com una beguda. Cal dir això perquè, abans de que fos una beguda, John Pemberton la venia en forma de medicament, com a solució per als mals de panxa i d’estómac.

Ha estat una sortida que ens ha agradar a tots, ja que veure moltes màquines i tanta quantitat de begudes ens va fascinar. Esperem que la Coca-Cola no tanqui mai ja que és la beguda més coneguda d’arreu del món!

Redacció: Dani Herraiz

Fotografia: Queralt Bitrià