Joan Ardèvol

Joan Ardèvol i Olivé va néixer a Alforja el 27 de juny de 1861. el seu pare que també havia estat mestre de Cambrils, es deia Joan Ardèvol i Aulestia i la seva mare Maria Glòria Olivé i Cabré.
Joan Ardèvol va anar a escola a Cambrils i després estudià magisteri a Tarragona i Barcelona. Acabada la carrera, tragué les oposicions i obtingué plaça de mestre a La Seu d’Urgell. Tot seguit, el 1884, va venir a Cambrils a continuar la seva tasca pedagògica fins el 1924 que es jubilà. El 28 de maig de 1941 va morir a Cambrils. Joan Ardèvol, a més de mestre, fou un dels fundadors del sindicat agrícola el 1902 i també esdevingué president del centre catòlic d’obrers el 1905.

El mestre i alcalde de Cambrils Josep Ortoneda i Budí va voler que el nou centre escolar, inaugurat el 1961, portés el nom de Col·legi “Joan Ardèvol” en memòria del que havia estat el seu mestre i de molts altres cambrilencs.

Cristina Carrera i Yolanda Lerín (alumnes de 8è A el curs 1992-93) Article aparegut a la revista “El Pinaret” núm. 20