Certamen de Lectura en Veu Alta

Des del IX Certamen la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, en el marc del  Pla Nacional de Lectura (2012-2016), han arribat a un acord de col·laboració per a l’organització del Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura a les escoles de Catalunya.

maxresdefault

El certamen està organitzat en dos grans grups d’acord amb les dues etapes d’escolaritat obligatòria: l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

La nostra escola hi participa des del curs 2012-2013 en les categories de Grumets Vermells (un lector d’entre 8 i 10 anys) i Grumets Verds (un lector d’entre 10 i 12 anys).

El procès de preselecció dels candidats comença a les respectives aules, on cadascun dels alumnes s’ha de preparar una lectura per a llegir davant dels seus companys. Els alumnes segueixen una sèrie de criteris per tal d’avaluar la qualitat de les lectures i, juntament amb el tutor, trien els dos nens/es que millor ho han fet de cada classe.

Com que només hi pot haver un participant de cada categoria; d’entre tots els alumnes triats per classe es fa una selecció a nivell de cicle. Es demana als alumnes que es preparin un fragment d’un llibre que hauran de llegir en públic davant d’un jurat format per mestres. Només es pot triar un candidat per a cada categoria.

Els criteris que es valoren a l’hora de triar els participants són els següents:

– Tenir una bona dicció: vocalització i pronúncia

– Fer una bona interpretació: expressivitat, entonació i postura corporal

– Llegir amb el ritme adequat: respectar la puntuació, velocitat i fluidesa

Si voleu informació més detallada sobre les bases i les instruccions del Certamen, cliqueu aquí.

Edicions en les que la nostra escola ha participat:

– Curs 2012 – 2013: IX Certamen de Lectura en Veu Alta

– Curs 2013 – 2014: X Certamen de Lectura en Veu Alta