JUGAR PER APRENDRE

“Jugar per al nen és la possibilitat de retallar un trosset del món i manipular-lo”
“Tots els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant”
Francesco Tonucci.
La infància és aprenentatge, és vivència, són sensacions,sentiments i experiències.
Cal donar als nostres infants les eines i estratègies perquè es puguin moure en aquest període de la infància de la forma més respectuosa i integrada possible per tal que puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats.
La forma predominant d’aprenentatge en la infància es el joc lliure. Joc que implica descobriment, experimentació i imitació. Els nostres infants imiten els adults en el joc quotidià i ens fan de mirall.
A l’Escola Els Pins donem espai a aquest joc lliure i simbòlic oferint possibilitats de joc variades en les que els nens i nenes desenvolupen múltiples capacitats:
-Comunicació: afavorint l’expressió oral, corporal i artística.
– Relació: afavorint l’expressió dels propis sentiments i emocions i regulant-les.
-Descobriment i experimentació amb els materials i joguines , amb els fets que s’interpreten en el joc…
Jugar per aprendre, per descobrir, per expressar, per gaudir… el joc és una gran oportunitat d’aprenentatge.
Des de l’Equip d’Educació Infantil de l’Escola us engresquem a que jugueu amb els vostres nens/es i torneu a gaudir d’aquelles sensacions que es tenen en aquesta etapa tan important i crucial de la infància.
Salutacions, L’Equip d’Infantil de l’Escola Els Pins.IMG_7429