Thank you very much V.O.T.E team!

Ha estat una setmana intensa i increïble!

Es fa molt difícil poder explicar-vos el munt d’activitats i moments que hem viscut plegats amb els nostres amics i amigues del projecte Erasmus. No obstant, us deixem una pinzellada de les activitats que hem dut a terme durant aquests dies.

Ha estat una experiència fantàstica! Tota l’escola s’ha volcat en el projecte i esperem haver pogut transmetre als nostres partners Erasmus que la nostra escola és casa seva per sempre.

Volem agrair la col·laboració de tota la Comunitat Educativa, però molt especialment a tot l’equip de mestres i alumnes que han fet possible que la mobilitat a casa nostra hagi estat un èxit. Mil gràcies per la vostra implicació i col·laboració! Gràcies nens i nenes d’Infantil pels regals tant preciosos que els vau fer. Gràcies alumnat de Primària per la Benvinguda que els vau donar amb els vostres cartells, la cançó d’Imagine amb llengua de signes, les representacions de Santa Jordina, el Desembarcament Pirata… Gràcies per mostrar-los i compartir amb tots ells i elles el vostre dia a dia  a l’escola.  Els nostres amics s’enduen a la motxilla l’essència dels Pins i de la nostra estimada ciutat.

Voleu saber tot el que vam fer?

1r dia: dilluns 24 d’abril

Benvinguda a l’Escola El Pins, Visita del centre, Jocs “ice breakers” i  “Breakout dels ODS” preparat pels ambaixadors i ambaixadores Erasmus de 6è. A la tarda, vam visitar l’Espai Dunar de la Platja de Castelldefels.

2n dia: dimarts 25 d’abril

Assemblea ONU ODS 13 (vídeo). cada país participant va fer una presentació sobre els efectes del canvi climàtic i posteriorment, per grups cooperatius internacionals van crear un decàleg d’accions VOTE per a evitar l’escalfament global.  Després vam assistir a la representació de “Santa Jordina” de l’alumnat de 4t. Prèviament els havíem explicat la llegenda i l’adaptació de la mateixa tenint present els valors de coeducació, respecte i no violència.

A la tarda, vam visitar el CRAM (Centre de recuperació d’animals marins). Allà, l’Arnau ens van explicar un munt de coses sobre la tasca que fan, els efectes que està causant el canvi climàtic en els nostres mars i oceans. Finalment vam poder visitar l’hospital on es recuperen els animals que atenen. Va ser una visita molt enriquidora i vam prendre consciència de com d’important n’és  tenir cura del nostre planeta i de les nostres accions.

3r dia: dimecres 26 d’abril

Visita a BARCELONA: CANVI CLIMÀTIC I SOSTENIBILITAT. Visita guiada en anglès d’una part de la ciutat i de la Sagrada Família.

Vam realitzar un itinerari pel Passeig de Gràcia per davant de les façanes més importants i ens van parlar dells problemes de salubritat i contaminació de la Barcelona del s. XIX i de les solucions que van trobar (plaça Cerdà) . També vam poder admirar totes les façanes modernistes (La Pedrera, Casa Batlló, …). Els modernistes i en concret Gaudí, ja reciclaven!

Amb l’autobus ens vam dirigir cap a Montjuic per fer una visita  panoràmica de Barcelona des del Mirador de l’alcalde tot passant davant de diferents instal·lacions olímpiques  i parlar d’uns jocs Olímpics Sostenibles (tot el que es va construir es segueix utilitzant).
Després vam tornar a baixar cap el centre de Barcelona per dinar a la plaça Gaudí i visitar posteriorment el  Temple de la Sagrada Família.
Quina meravella! Va ser una experiència increïble!

4t dia: dijous 27 d’abril

El darrer dia el vam destinar a les Arts Escèniques i al coneixement de les tradicions i patrimoni de Castelldefels.

Els nostres convidats van poder prendre part de la dramatització del DESEMBARCAMENT PIRATA (alumnat 1r, 2n ,3r de primària+ alumnat internacional Erasmus) a càrrec de la Directora de la companyia teatral Performing Arts, Samy Taylor. Van assajar durant la primera part del matí i seguidament van fer la representació per  la resta de l’escola. Quins artistes que tenim a l’escola!!

També vam fer manualitats de Sant Jordi amb materials reciclats (punts de llibres)!

A la tarda, vam poder fer la visita al Castell de Castelldefels, conèixer la seva història i descobrir qui eren els pirates que van assetjar les nostres costes.

i… al vespre, Sopar de gala Pirata per tancar el projecte i entregar les certificacions dels participants a la trobada Erasmus. Pastís amb logo Erasmus, riures, balls i abraçades de comiat!

Propera i útima parada…UK !

1. Mireia Ribera

Increïble experiència pels nens que quedarà per sempre! Agraïr l’implicació i tot el muntatge per part de l’escola, TOTES LES PROFESSORES!!
    Pel que m’ha comentat la Ona, molt bon ambient entre tots els nens/es, Genial!!
    MOLTES GRÀCIES!!!!