Programació i robòtica a sisè.

Els alumnes de sisè, a la sessió que dediquen setmanalment a la programació i a la robòtica, han dissenyat uns  perifèrics que simulen el teclat i el ratolí d’un ordinador. De la mateixa manera, han dissenyat i programat un joc amb Scratch pensat per funcionar amb una placa “makey makey”. Aquestes plaques són uns recursos que permeten trobar maneres creatives d’interaccionar amb l’ordinador, tot utilitzant objectes quotidians com a polsadors: només cal que siguin conductors elèctrics!  Aquí teniu una petita mostra del que van fer.

Dues estudiants de l’escola guardonades en el Concurs de Dibuix de CASSA.

El 19 de febrer va tenir lloc l’acte de lliurament de premis del Concurs de Dibuix CASSA a Sant Quirze del Vallès. Van sortir guanyadors els nostres alumnes de 5è:
• Edurne Correa,1r premi.
• Noa Mª i Ander Arteaga, premis accèssit.
A més, l’Onze de Setembre guanya també un val de material escolar!!!!

MOLTES FELICITATS ALS GUANYADORS I A TOTS ELS PARTICIPANTS!

Viu la prehistòria!

Els alumnes de cinquè han realitzat un taller de prehistòria amb la Marta Pujol, arqueòloga experta en didàctica. Un aprenentatges actiu des del primer minut. Practicant activitats quotidianes en cinc racons per experimentar: Foc, pintura rupestre, fabricació d’eines, indumentària i tatuatges.
Gràcies Marta, ho hem passat genial!

La llum a l’Onze de Setembre.

L’article Despertem mirades a l’entorn de l’espai escolar”, convida a fer una reflexió sobre l’espai de l’escola com a espai artístic i d’aprenentatge i vol promoure una nova aproximació de com i on s’esdevenen els processos d’ensenyament i aprenentatge.

Aquesta publicació ha estat elaborada per un grup de treball del qual formava part la Mila Torres, directora de la nostra escola i col·laboradora de l’ICE Universitat Autònoma de Barcelona.

La llum és també un dels aspectes remarcables a l’escola Onze de Setembre. En aquest centre s’han modificat les aules i els espais comuns amb la finalitat que la llum natural hi arribi sense obstacles. Els espais creats són diàfans, lluminosos, polivalents i sense impediments. En aquesta escola els petits patis interiors proveeixen de llum natural les aules i se’ls atorga una funcionalitat pedagògica: l’observació i l’experimentació directa amb l’entorn natural.

Et pots descarregar tot l’article en PDF fent clic al següent enllaç: Despertem mirades a l’entorn de l’espai escolar.

Butlletí informatiu

Ja et pots descarregar el butlletí informatiu del curs 2017 – 2018.

Fes clic AQUÍ si et vols descarregar el document.

Beques de menjador

Resultats d’assignació de les beques de menjador curs 2017-2018

Fes clic AQUÍ si el vols desarregar els resultats de l’assignació.