Aquest és un recull de normes i hàbits per tal d’aconseguir una bona coordinació entre la família i l’escola, amb l’objectiu comú d’una educació integral dels vostres fills i filles.
TOT HA D’ESTAR MARCAT AMB EL NOM I COGNOM
Els nens/es de 3 anys portaran cada matí la bata posada de casa i se l’enduran a la tarda.
Haurien de venir a l’escola amb roba còmoda, sense petos, cinturons ni tirants i calçat de velcro per facilitar la seva autonomia.
L’ESMORZAR
Recomanem que portin un petit esmorzar per a mig matí, a ser possible en una carmanyola, amb un tovalló i tot dins d’una bossa de roba.
LLAMINADURES I ANIVERSARIS
Les invitacions a festes privades s’han de repartir fora de l’escola, per evitar situacions conflictives.
A l’aula es celebrarà l’aniversari de manera simbòlica (corona, cançó, espelmes…) i no s’han de portar llaminadures.
ENTRADES I SORTIDES (Porta Educació Infantil)
És molt important la PUNTUALITAT a les hores d’entrada a l’escola, per a que el nen/a pugui participar de l’acollida general i començar les activitats juntament amb els seus companys i companyes.
La porta d’ entrada es tancarà a les 9:10h i a les 15:05h. Els retards s’han de justificar.
AL NEN PETIT LI AGRADA SENTIR-SE ESPERAT, per tant heu de ser puntuals a l’hora de venir-los a buscar (12:30h i 16:30h).
Si hi ha algun canvi respecte a la persona que ve a buscar al nen o a la nena, cal avisar amb antelació a la tutora mitjançant l’autorització corresponent.
NENS/ES DE MENJADOR
Menjador: Els alumnes que s’hagin de quedar esporàdicament, s’ha d’avisar a la coordinadora de serveis abans de les 10h i cal que portin un pitet i un llençol ajustable.
Els nens/es que són fixes, quan algun dia no s’hagin de quedar també hauran d’avisar a la coordinadora de serveis abans de les 10h.
Sempre que hi hagi alguna alta o baixa del menjador i/o extraescolars s’ha de notificar per escrit a la coordinadora de Serveis.
MEDICAMENTS
Quan el nen o nena ha de seguir una medicació, la família ha d’intentar quadrar l’horari de les dosis per a què no coincideixi amb les hores de classe.
Només en cas que sigui imprescindible cal que porteu la recepta indicant a la capsa el nom del nen/a i la pauta d’administració. També ens cal l’autorització firmada per la família per poder donar-lo.
En el cas de patir una malaltia contagiosa (conjuntivitis,varicel·la,…) l’alumne/a ha de romandre a casa fins que el metge ho consideri adequat.
En cas de polls, l’alumne/a infectat/da s’ha de quedar a casa fins que la situació estigui normalitzada.
Si l’alumne/a es fa mal en horari escolar i requereix ésser atès d’urgència per un metge, s’avisarà a la família per a que l’acompanyi. Si no és possible des de l’escola es faran les actuacions oportunes.
SORTIDES I EXCURSIONS
És molt important que els nens assisteixin a totes les sortides i excursions que s’organitzin.
Haureu de signar una única autorització per totes les sortides del curs.
REUNIONS, INFORMES I ENTREVISTES
La comunicació amb les famílies es farà mitjançant diferents canals:
A P3:
– Abans de la incorporació de l’alumnat al centre s’informarà a les famílies en una reunió sobre els temes de funcionament del curs (adaptació, materials, normes…)
– En una reunió al començament del curs, per a informar dels aspectes més importants que es desenvoluparan al llarg del curs.
– Hi haurà una entrevista personal a l’any, i si s’escau, les necessàries, demanades pels mestres o pares, per a fer un seguiment del nen/a.
Aquestes entrevistes es faran els dimecres de 12:30h a 13:45h.
– Dos informes escrits que avaluen l’evolució dels alumnes, lliurats al gener i al juny.
A P4 i a P5:
– Una reunió al començament del curs, per a informar dels aspectes més importants que es desenvoluparan al llarg del curs.
– Una entrevista personal a l’any, i si s’escau, les necessàries, demanades pels mestres o pares, per a fer un seguiment del nen/a.
Aquestes entrevistes es faran els dimecres de 12:30h a 13:45h.
– Dos informes que avaluen l’evolució dels alumnes lliurats al gener i al juny.
NOTIFICACIONS ALS PARES
Les informacions importants i de funcionament ordinari es donaran per escrit a cada alumne/a. A nivell d’escola s’envien informacions per correu electrònic. A nivell AMPA mitjançant el/la delegat/da de classe.
QÜESTIONS D’AUTONOMIA PERSONAL
Segur que ja ho feu però us recordem que estaria bé que continuéssiu treballant els següents hàbits per tal d’afavorir l’autonomia dels vostres fill/-es:
- Mocar-se
- Anar sols al lavabo, pujar-se i baixar-se les calcetes o calçotets, eixugar-se, rentar-se les mans,…
- Començar-se a treure i posar la jaqueta, …
- Cordar-se i descordar-se els botons.