Ulleres de realitat virtual

Durant aquest mes de maig la nostra escola ha realitzat unes activitats amb realitat virtual. L’associació catalana de telemàtica educativa (ACTE) ens ha deixat en prèstec el material necessari: unes ulleres de RV i els mòbils. Cada curs ha realitzat diferents activitats que ara us mostrarem.

PRIMER

Els alumnes de primer havíem d’anar al Museu de la Xocolata a Barcelona i vam aprofitar les ulleres per veure els llocs que visitaríem i les característiques del museu. L’objectiu era treballar l’anticipació d’aquesta excursió per tal de donar seguretat i reduir l’ansietat i les petites pors que pot provocar un viatge tan lluny. A més a més, activa els coneixements previs i motiva als alumnes.

Per realitzar aquesta activitat hem utilitzat l’aplicació GOOGLE STREET VIEW on el Museu de la Xocolata té fotografies en 360º publicades.

SEGON

Els de 2n, a medi, estem treballant els mitjants de transport, amb les ulleres de realitat virtual hem pogut contemplar les vistes de Manhatan i Los Ángeles des d’un helicòpter i també des d’un globus aerostàtic, si miràvem cap a dalt, podíem veure fins i tot el foc que feia enlairar el globus. Finalment amb l’aplicació bici campeonato VR 2016 ens hem convertit en pilots de moto sense tenir carnet!

TERCER

Els de 3r, també a medi, estem estudiant els diferents hàbitats naturals. Hem aprofitat aquesta activitat per visitar llocs als que normalment no podem accedir.

El primer que hem visitat ha estat un medi aquàtic, hem pogut recórrer el fons marí com autèntics bussejadors. Després ens hem desplaçat a un medi terrestre. A la vida real és difícil anar a fer un safari per la jungla amb animals salvatges però amb les ulleres de RV ho hem aconseguit, i el més important, sense cap perill!

QUART

A principi de curs els de 4t vam fer un projecte sobre el sistema solar, amb les ulleres de RV ens hem pogut desplaçar a l’espai i conèixer de prop tots els planetes i també les diferents constel·lacions. Per fer-ho hem utilitzat la següent aplicació: Solar System VR

QUINT

Per últim, els de quint estem estudiant els éssers vius i hem aprofitat les ulleres per veure l’interior d’una cèl·lula.

A tots ens ha agradat molt la experiència, i voldríem aprofitar per agrair a l’ACTE el préstec del material. Si voleu saber més sobre el treball que realitza aquesta associació podeu fer clic en el següent enllaç.