Mobilitat segura a la zona escolar

Aquesta setmana ha començat una mesura impulsada per l’Ajuntament d’Alcanar, amb la col·laboració de tota la comunitat educativa i de la ciutadania, per tal que els nostres xiquets i xiquetes tinguen un accès més segur a la zona escolar del nostre poble. La mesura consisteix a restringir el trànsit al tram de l’avinguda Constitució i del carrer Joan Maragall on es troben els nostres centres educatius, coincidint amb les entrades i sortides escolars.

És per això que ahir 16 d’octubre es va realitzar davant la nostra escola Joan Baptista Serra un acte de presentació que va comptar amb la nostra participació, així com amb la de l’institut Sòl-de-Riu i la llar d’infants Vila dels Xiquets. També els veïns, els representants de l’AMPA, les autoritats i els representants dels cossos de seguretat i d’emergències hi van ser presents.

Els alumnes de 6t ens van llegir un manifest sobre la necessitat d’anar conquerint cada cop més una mobilitat segura als nostres pobles i ciutats, i de la conscienciació d’un ús responsable del transport per tal d’evitar l’impacte mediambiental que malauradament afecta la nostra qualitat de vida.

Després es va fer el lliurament a la policia local, als mossos, als bombers i a la brigada municipal de la clau de les pilones, per tal de realitzar aquest tall de trànsit en l’horari establert o per poder respondre davant de qualsevol emergència.