Fem la mona!

Abans de començar les vacances de Pasqua, l’últim dia d’escola ens vam acomiadar de la manera més dolça: fent mones! N’hi ha hagut per a tots els gustos: des de les més senzilles fins a les més elaborades, amb xocolate i sense, individuals i col·lectives, … Cada nivell s’ha organitzat per a fer-les com més els ha agradat, i menys els que l’havien de coure a casa, la resta se les van cruspir per a berenar en un tres i no res.

Volem explicar-vos especialment com hem fet les mones l’alumnat de 5t, ja que l’hem elaborat d’una manera molt diferent als altres anys. A classe de català, distribuïts en grups, vam buscar receptes de la mona i, d’entre totes, en vam escollir una. Després vam calcular aproximadament quant ens podria costar comprar tots els ingredients que necessitàvem, fent prèviament una recerca a internet per saber-ne els preus. Un cop calculat, cada grup va recollir els diners  i vam anar a comprar. Al mercat vam comprar les llimes i de pas vam aprofitar per a pegar la volteta… bé, en realitat ens les van regalar, moltes gràcieeeeees!! Després vam anar a la panaderia on vam comprar el llevat i la farina, i finalment al supermercat vam comprar la resta d’ingredients que ens feien falta.

Quan vam arribar a l’escola vam posar fil a l’agulla i ens van sortir unes mones fantàstiques, no sols pel fet que van quedar molt variades i boniques, sinó també perquè estaven boníssimes. L’any que ve ens agradaria molt poder repetir l’experiència!

Podeu vore un recull de fotos d’esta activitat fent clic a l’enllaç